12 335 läst ·
56 svar
12k läst
56 svar
Är det möjligt att få bort märken från dubbdäck på natursten?
Medlem
· Västernorrland
· 11 692 inlägg
Märkligt vilka besynnerliga kommentarer som man orkar ge. Dels läxa upp en för att jag skrev Natursten,( vilket var fel, som jag korrigerade till annan i svaret) sen varför man bygger en garageuppfart som inte håller?!! Ska man inte våga, i fortsättningen, be om hjälp/tips här??!! Fy bubblan!
Det var väl inte pekpinnar jag bad om??
Medlem
· Västernorrland
· 11 692 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 11 692 inlägg
du får ta allt med en nypa salt eller så scrolla förbi bara........På såna här forum får man tåla en del men handen på hjärtat, vad hade du räknat med för svar? Det är knappt synbara rivmärken på en gatubeläggning. Hur påverkar det något? Varför är det värre än mossan mellan stenarna? Eller nåt annat? Inget illa ment alltså, jag är bara nyfiken. .......Som son skulle jag nog bli väldigt konfundersam om jag blev "uppläxad" över nåt sånt där...Carina Marklund skrev:
Märkligt vilka besynnerliga kommentarer som man orkar ge. Dels läxa upp en för att jag skrev Natursten,( vilket var fel, som jag korrigerade till annan i svaret) sen varför man bygger en garageuppfart som inte håller?!! Ska man inte våga, i fortsättningen, be om hjälp/tips här??!! Fy bubblan!
..sant, men tycker att andra kan väl scrolla isåfall, om det retar upp sig på mitt inlägg..S Stefan1972 skrev:du får ta allt med en nypa salt eller så scrolla förbi bara........På såna här forum får man tåla en del men handen på hjärtat, vad hade du räknat med för svar? Det är knappt synbara rivmärken på en gatubeläggning. Hur påverkar det något? Varför är det värre än mossan mellan stenarna? Eller nåt annat? Inget illa ment alltså, jag är bara nyfiken. .......Som son skulle jag nog bli väldigt konfundersam om jag blev "uppläxad" över nåt sånt där...
Jadu, det var bara en liten bild på helheten, har 2 "vita" långa spår upp & in till garaget... att "läxa upp" sonen, var inte ordets rätta bemärkelse, han tar för vana att spinna gärna, men det handlar väl om vanan, då han nyligen fått körkortet... Nåväl, blir nog sista gången jag skriver något här...
Nä varför det?Carina Marklund skrev:
..sant, men tycker att andra kan väl scrolla isåfall, om det retar upp sig på mitt inlägg..
Jadu, det var bara en liten bild på helheten, har 2 "vita" långa spår upp & in till garaget... att "läxa upp" sonen, var inte ordets rätta bemärkelse, han tar för vana att spinna gärna, men det handlar väl om vanan, då han nyligen fått körkortet... Nåväl, blir nog sista gången jag skriver något här...
folk är allmänt dryga och dumma i huvudet..
ser inte saken från ditt håll.. det har en annan också fått inse när man började här..
sonen din förtjänade en lite tillsägelse när han spann lös lite.. rätt som det är så får däcket fäste och bilen hoppar till... ibland hinner inte en nyexaminerad förare med och en plåtskada har skett eller värre...
Men välkommen iallafall in i värmen på forumet... Och låt inte andras tjafsande trycka ner dig... Det är bara att borsta bort det...
Medlem
· Västernorrland
· 11 692 inlägg
det var det vassaste du kunde komma på eller? Om du läser från början så var det dubb som orsakade rivmärkena. Det är hårdmetall och ger nog antagligen rivmärken i sten också. Även granit slits rent allmänt det också. Det är inte diamant det handlar om. Finns "utslitna " stenpartier också, 100 åriga trappor kan vara ganska påverkade fast det är hårt. Det är vanliga skor som slitit det så.......lunnabo skrev:
Tack för din vänlighetMaskintok skrev:Nä varför det?
ser inte saken från ditt håll.. det har en annan också fått inse när man började här..
sonen din förtjänade en lite tillsägelse när han spann lös lite.. rätt som det är så får däcket fäste och bilen hoppar till... ibland hinner inte en nyexaminerad förare med och en plåtskada har skett eller värre...
Men välkommen iallafall in i värmen på forumet... Och låt inte andras tjafsande trycka ner dig... Det är bara att borsta bort det...![]()
DetsammaCarina Marklund skrev:
jag är för många en dryg jäkel här.. Men det är också med vilken attityd jag fått från början emot mig.. Så skulle jag kunna tro att det är för dig med...
ser fram emot många roliga och informativa inlägg ifrån dig.
Har du maskin frågor.. Så sparka gärna på mig så ska jag försöka hjälpa till.
Jag ber om ursäkt om mitt inlägg uppfattades lite raljerande. Det jag ville säga var att ett ställe där man regelbundet kör bil fram och tillbaka kommer att slitas - Oavsett materialval. Det bästa är att acceptera det .Carina Marklund skrev:
..ja, det är sant, jag kan inte ta vad skit som helstMaskintok skrev:Detsamma
jag är för många en dryg jäkel här.. Men det är också med vilken attityd jag fått från början emot mig.. Så skulle jag kunna tro att det är för dig med...
ser fram emot många roliga och informativa inlägg ifrån dig.
Har du maskin frågor.. Så sparka gärna på mig så ska jag försöka hjälpa till.
..haha, ja kanske... vad bra, tack, då vet jag, låter toppen
Du är definitivt inte den vassaste kniven i lådan...S Stefan1972 skrev:det var det vassaste du kunde komma på eller? Om du läser från början så var det dubb som orsakade rivmärkena. Det är hårdmetall och ger nog antagligen rivmärken i sten också. Även granit slits rent allmänt det också. Det är inte diamant det handlar om. Finns "utslitna " stenpartier också, 100 åriga trappor kan vara ganska påverkade fast det är hårt. Det är vanliga skor som slitit det så.......
Halva inne, redan.Maskintok skrev:Nä varför det?
Men välkommen iallafall in i värmen på forumet... Och låt inte andras tjafsande trycka ner dig... Det är bara att borsta bort det...![]()