Två slitna spår på en grå stenlagd garageuppfart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är på min garageuppfart, in till garaget, där nu det har blivit 2 spår, inte värst, men synbart.
Så undrar om det går att " rugga" bort på något vis?
/hoppas på svar av någon.
/Carina

Plocka upp och vänd på stenarna!

Men nästa gång nån använder garageuppfarten en vinter så blir det likadant igen...normalt slitage

• Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
Det där är väl inte ens ”natursten” (hade det varit t.ex. granit så hade det varit hårdare och stått emot dubbar bättre), utan bara vanlig betongsten.

• Gilla
solofss2 och 5 till
  • Laddar…
J John Karlsson skrev:
Plocka upp och vänd på stenarna!

Men nästa gång nån använder garageuppfarten en vinter så blir det likadant igen...normalt slitage
Tack för svaret! Det var ju en idé såklart

B b8q skrev:
Det där är väl inte ens ”natursten” (hade det varit t.ex. granit så hade det varit hårdare och stått emot dubbar bättre), utan bara vanlig betongsten.
Nä, det var väl fel skrivet av mig. Sorry...

harry73
Gör ingenting, när skrapmärken åldras, går de samma färg som resten av betongen och syns de inte längre.
Men hur fick du dom, rivstartade du bilen?

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Carina Marklund Carina Marklund skrev:
Tack för svaret! Det var ju en idé såklart
Byt till dubbfria däck först.

• Gilla
Nalleman64 och 4 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Gör ingenting, när skrapmärken åldras, går de samma färg som resten av betongen och syns de inte längre.
Men hur fick du dom, rivstartade du bilen?
Tack för svar :D Jadu, precis vad jag tänkte om sonen.. Upptäckte detta samma dag jag postade inlägget, blev förtvivlad. Sonen har inte haft körkort så jättelänge, så har det varit halkigt , och han har tydligen spunnit med däcken. Nu har jag läxat upp honom :sweat: ( d vs förklarat vad han ska tänka på)

• Gilla
Urban R och 1 till
  • Laddar…
Varför har man en garageuppfart som inte tål att man kör bil på den?

• Gilla
  • Arg
camaro z28 och 6 till
  • Laddar…
Frågan är varför man hakar upp sig på det överhuvudtaget.........alla gör som dom vill såklart men jag sänder mina tankar till sonen. Undrar vad han tänker om allt.

• Gilla
Götesjö och 2 till
  • Laddar…
Gatsten av granit från svenskt urberg, handhuggen till kullersten på 1800-talet, använd som beläggning.
Skapa konto
Äldre handhuggen granitgatsten från 1800-talet monterad som kantsten längs en grusgång, med gräsmatta i bakgrunden.
Skapa konto
Gamla handhuggna granitgatstenar från 1800-talet, lagda i ett mönster på en gata.
Skapa konto

Natursten!
Granit som är ca 950 miljoner år gammal från det svenska urberget.
Höggs ut med handkraft till gatsten någon gång på 1800-talet.
Hållbart!

• Gilla
Fadai och 4 till
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
[bild][bild][bild]
Natursten!
Granit som är ca 950 miljoner år gammal från det svenska urberget.
Höggs ut med handkraft till gatsten någon gång på 1800-talet.
Hållbart!
fast det blir nog rivmärken på det också om man slirar med dubbdäck...

• Gilla
EvertL och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Varför har man en garageuppfart som inte tål att man kör bil på den?
Det var ju också ett svar.. Har haft uppfarten i 8 år. (först nu som detta hänt) Om du läser kommentaren jag gett gällande min son, så kanske du hade sluppit ge mig denna kommentar, och haft mer överseende.!?.. att du orkar.. :rolleyes:

• Gilla
  • Wow
Fadai och 8 till
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Frågan är varför man hakar upp sig på det överhuvudtaget.........alla gör som dom vill såklart men jag sänder mina tankar till sonen. Undrar vad han tänker om allt.
Tack Stefan :heart:

S Stefan1972 skrev:
fast det blir nog rivmärken på det också om man slirar med dubbdäck...
Nej, du kommer inte att lyckas gräva ner dig i granit som man kan göra på betong.
Hårdheten kan du ju jämföra med en gaffel och se hur djupt ner du kommer i gamla gatsten jämfört med gjutna betongbitar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.