12 725 läst ·
45 svar
13k läst
45 svar
Är det här ok rördragning?
Kan va något med att jag faktiskt råkar heta Staffan själv. Dock i andranamn.Staffan2000 skrev:
Hej igen, jenzza!
32 inlägg om hur man monterar ett stift menelst plastplugg. Fantastiskt - här kommer no:33.
Den tunna pluggkragen kan inte spräcka några plattor. Speciellt då man lämpligen (om stiftlängden tillåter) trycker in den innanför plattan.
Att moderera pluggdjupet efter omständigheterna, ex.vis. pga. av väggtyp = tjockt lager porös puts, hålsten, tegel. armerad betong eller "lecablock" är regel och inget undantag för den kompetente hantverkaren.
Mvh. Staffan
32 inlägg om hur man monterar ett stift menelst plastplugg. Fantastiskt - här kommer no:33.
Den tunna pluggkragen kan inte spräcka några plattor. Speciellt då man lämpligen (om stiftlängden tillåter) trycker in den innanför plattan.
Att moderera pluggdjupet efter omständigheterna, ex.vis. pga. av väggtyp = tjockt lager porös puts, hålsten, tegel. armerad betong eller "lecablock" är regel och inget undantag för den kompetente hantverkaren.
Mvh. Staffan
Säger bara det ! Stackars rörmokare....
Fyfan säger bara.
Hoppas att tråden handlar om att hitta löjligaste felet att pruta på.
Tur att man inte jobbar åt privatpersoner. Skulle bara ge honom ett gapskratt om nån skulle pruta på mitt jobb utav en sån anledning.
Du kan ju alltid hyra in en målare och måla pluggen vit
Hoppas att tråden handlar om att hitta löjligaste felet att pruta på.
Tur att man inte jobbar åt privatpersoner. Skulle bara ge honom ett gapskratt om nån skulle pruta på mitt jobb utav en sån anledning.
Du kan ju alltid hyra in en målare och måla pluggen vit
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 313 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 313 inlägg
Felet är inte löjligt. Att påstå detta visar bara att man saknar känsla för hur en snygg installation ska se ut.MasterM skrev:
Som någon skrev tidigare i tråden så måste hantverkare också vara lite av esteter och den typen av hantverkare verkar vara en extrem bristvara. Det arbete som trådskaparen visat på foto är inte snyggt och borde ha utförts på annat vis.
Sen är det en helt annan sak att du MasterM uppvisar ett typiskt hantverkarbeteende. Att gapskratta åt en kund som inte tycker att du gör ett snyggt jobb säger mer om dig och din lämplighet för det yrke du valt än om huruvida kundens krav är berättigade.
Medlem
· västra götaland
· 1 016 inlägg
Det här var det barnsligaste jag har sett någon klaga på.
Stackars hantverkare säger jag bara.
Stackars hantverkare säger jag bara.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 725 inlägg
Jag är mer nyfiken på hur kopparrören ser ut idag 11 år senare. 
I fuktig miljö brukar de bli ärggröna.
I fuktig miljö brukar de bli ärggröna.