Någon vänlig själ som kan svara vad ni tror?
Kollade lite slarvigt först. Ser nu på sektionsritningen att det är (nästan) platt tak.
Jag kan inte säga med säkerhet. Ni behöver ta in en konstruktör som kollar på det.
Riv inget mer innan ni har gjort det.
Jag kan inte säga med säkerhet. Ni behöver ta in en konstruktör som kollar på det.
Riv inget mer innan ni har gjort det.
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 298 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 298 inlägg
Du kan väl stoppa upp huvudet och titta? eller finns det inte någon lucka?L Lrt skrev:
Sektionsritningen talar för bärande.
Det som talar emot en bärande vägg är att det ser ut som tunna 45x45 reglar, som även ser ut att vara skarvade, och med masonit som yta eller har det varit något mer utanför?
Sen el. Det kommer nog kosta en hel del att dra om det där. Är det så att det sitter en central i nedre våningen just där?
Finns ingen lucka… det är 45x45 reglar, det var därför jag är mindre benägen att tro att den är bärande men samtidigt så gör ju hela denna väggen med vissa öppningar genom hela huset.P PappasHammare skrev:
Vi kommer ta hit någon som kollar men är mest nyfiken på hobbynivå.
Ja, det är en central i källarplan.P PappasHammare skrev:Du kan väl stoppa upp huvudet och titta? eller finns det inte någon lucka?
Sektionsritningen talar för bärande.
Det som talar emot en bärande vägg är att det ser ut som tunna 45x45 reglar, som även ser ut att vara skarvade, och med masonit som yta eller har det varit något mer utanför?
Sen el. Det kommer nog kosta en hel del att dra om det där. Är det så att det sitter en central i nedre våningen just där?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur fixar jag denna vägg, målad med blyfärg, på ett säkert sätt
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Hur fixar jag denna vägg enklast?
Färg, Måla & Tapetsera -
Är denna vägg bärande? Håller på att bli tokig...
Planlösningar -
Vad bör jag göra med denna vägg? Ljudisolering eller bara ytskikt?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur bör jag bearbeta denna garagevägg inför målning?
Färg, Måla & Tapetsera