Hej,

jag har nyligen köpt en bostadsrätt vilket jag nämnt om i andra startade trådar. Bostaden annonserades som att den hade ett stilfullt renoverat badrum med golvvärme. Under visning märkte jag inga fel.

Nu efter en vecka så har jag märkt en viss lukt från golvbrunnen i duschen efter att man använt den. Ovanför klämringen är det hårda materialet (vet ej vad det heter) inte slät, utan ser ut att ha visa håligheter, och när jag sticker ner och luktar så är det i detta parti som det luktar.

Jag blir nu orolig att det kan ha att göra med en felaktigt monterad golvbrunn. Jag hade verkligen uppskattat om någon vänlig själ hade kunnat se om golvbrunnen ser felaktig ut. I så fall borde jag boka en besiktningsman som tar en ordentlig koll. Har ordentlig ångest då jag har väldigt dålig kunskap inom detta område och är rädd för att detta ska bli ett stort problem för mig.

Mvh,
K

Närbild på en golvbrunn med möjlig skadad tätning och håligheter vilket orsakar dålig lukt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på golvbrunn med håligheter och ojämnheter runt klämringen, synliga hår och smuts.
Skapa konto
Golvbrunn med klämring, synliga håligheter och smuts, tecken på potentiell felaktig installation.
Skapa konto
Närbild av en ofullständigt slät golvbrunn med synliga håligheter och misstänkt skadat material.
Skapa konto
Närbild på en golvbrunn med synliga håligheter och ojämnheter under klämringen, indikerande potentiell felaktig installation.
Skapa konto

K ksilverf skrev:
Hej,

jag har nyligen köpt en bostadsrätt vilket jag nämnt om i andra startade trådar. Bostaden annonserades som att den hade ett stilfullt renoverat badrum med golvvärme. Under visning märkte jag inga fel.

Nu efter en vecka så har jag märkt en viss lukt från golvbrunnen i duschen efter att man använt den. Ovanför klämringen är det hårda materialet (vet ej vad det heter) inte slät, utan ser ut att ha visa håligheter, och när jag sticker ner och luktar så är det i detta parti som det luktar.

Jag blir nu orolig att det kan ha att göra med en felaktigt monterad golvbrunn. Jag hade verkligen uppskattat om någon vänlig själ hade kunnat se om golvbrunnen ser felaktig ut. I så fall borde jag boka en besiktningsman som tar en ordentlig koll. Har ordentlig ångest då jag har väldigt dålig kunskap inom detta område och är rädd för att detta ska bli ett stort problem för mig.

Mvh,
K

[bild] [video] [bild] [bild] [bild] [bild]
Sent svar men ser ut som de skall, då det är en Jafo så klämma tätskiktet bakom ringen , de du ser mella slukrist å plast är fix

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.