Hej!

Vänligen titta på fotona och återkom om du vet om kranen är från 3000 eller 4000 serien.

Tänkte bygga om min ettgreppsblandare från 4000 serien till 9000 serien, se bifogad länk från FM Mattsson:

Måste först veta om kranen är från 4000 serien.

Tack på förhand!

Daniel

• Köksblandare med ettgreppsdesign, sits i rostfritt stål, eventuellt från FM Mattsson 3000 eller 4000 serien.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sliten etthandsgreppsblandare över diskbänk, närbild visar korrosion och slitage vid basen.
    Skapa konto
  • Kromad ettgreppsblandare monterad på diskbänk, sedd uppifrån. Handtaget och pipen visas mot en vit kaklad vägg.
    Skapa konto
  • Närbild av insidan på en ettgreppsblandare, möjligtvis från FM Mattsson, avsedd för identifiering av serie.
    Skapa konto
T tergo skrev:
ser ut till att vara 4000 serien

[länk]
Tack!

Vet ni hur man kommer ned till gummipackningen? Jag kommer till den här nivån men sen blir jag osäker hur jag ska gå vidare...vänligen se fotona.

Ska jag bända upp där gula pilen pekar. Vredet vill inte lossna.

Eller är det skruven som man ser på spegelbilden som måste lossas innan jag kan ta bort drevet?

Mvh
Daniel

• Närbild av insidan av ett metalliskt rör med tre hål, delvis täckt av grönaktig beläggning. Kontext: fråga om hur man når en gummipackning.
    Skapa konto
  • Kromad blandare med lossat handtag och en gul pil markerar möjlig plats att bända för access till gummipackningen. Skruv synlig i spegelbilden.
    Skapa konto
  • Kran med delvis borttaget vridreglage, med synliga skruvhål och spegelåterspegling i bakgrunden.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.