735 läst ·
2 svar
735 läst
2 svar
Är Canon ”likadana” ännu?
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Tjena tjena fotomicke hära…. Fast en annan fotomicke.
Sålde iväg en uppsjö utrustning för ett antal år sen när jag slutade som fotograf och ersatte efter ngt år med en djävulskt tjorvig sak, en Sony spegelfri kamera. Minns inte namnet. Den var som en Rubiks kub varje gång man ska slå på den, ligger mest i en låda.
nu är frågan. Canon eos 50d/5d/5dii var på den nivån att man kunde hantera dem. Jag behöver ett menysystem och vredplacering som är så nära de gamla modellerna som möjligt, finns det ngn ny modell som är liknande?
Sålde iväg en uppsjö utrustning för ett antal år sen när jag slutade som fotograf och ersatte efter ngt år med en djävulskt tjorvig sak, en Sony spegelfri kamera. Minns inte namnet. Den var som en Rubiks kub varje gång man ska slå på den, ligger mest i en låda.
nu är frågan. Canon eos 50d/5d/5dii var på den nivån att man kunde hantera dem. Jag behöver ett menysystem och vredplacering som är så nära de gamla modellerna som möjligt, finns det ngn ny modell som är liknande?
Medlem
· Halland
· 4 507 inlägg
5D finns ju i version 3 och 4. Fast alla har ju släppt SL-konceptet idag och gått till mirror less. Att köpa in dig i Canon SLR idag är att köpa gårdagens teknik. Men Det finns ju en uppsjö begagnat.norrbottenssnickaren skrev:
Tjena tjena fotomicke hära…. Fast en annan fotomicke.
Sålde iväg en uppsjö utrustning för ett antal år sen när jag slutade som fotograf och ersatte efter ngt år med en djävulskt tjorvig sak, en Sony spegelfri kamera. Minns inte namnet. Den var som en Rubiks kub varje gång man ska slå på den, ligger mest i en låda.
nu är frågan. Canon eos 50d/5d/5dii var på den nivån att man kunde hantera dem. Jag behöver ett menysystem och vredplacering som är så nära de gamla modellerna som möjligt, finns det ngn ny modell som är liknande?
Jag gick från 5DII till 5DIV när den kom och har sedan dess inte ens tänkt tanken att byta. Jag blir fortfarande varm ända in i själen när jag har den i handen. Visst blir det spegellöst förr eller senare, men mest prisvärda just nu är nog en begagnad Mk IV om man gillar känslan och hanteringen av den typen canonkameror.
Klicka här för att svara