Jag trodde 60 cm var standarddjup för bänkskivor och skåp. Varför har då ingen av de stora vitvarumärkena (Siemens, Bosch, Elektrolux, Miele) kylskåp med det djupet? Är tanken att dörren ska sticka ut framför skåpsraden? Bosch vinkyl har också ökat från 60 till 65 cm i den nyare versionen. Om jag väljer att behålla den gamla kylen när jag gör om köket kommer jag då att kunna hitta en 60cm djup kyl om några år när den måste bytas ut. Eller kommer det då bara att finna 70 cm skåp som side-by-side-varianterna. Vad är trenden?
 
är nog som du skriver, dörrarna skall sticka ut nu för tiden
 
Paul-Staffanstorp
Ja... dörrarna ligger framför skåpen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.