47 522 läst ·
19 svar
48k läst
19 svar
Applicering av Osmo hårdvaxolja, problem.
Jag funderade på att dra på ett lager till med svamp, men när jag kollade på det nu kände jag mig nöjd. Jag ser ådringen i träet samtidigt som det är ljusare. I skarvar mellan brädorna ser jag att det samlat sig färg på en del ställen och det ser inte snyggt ut.S singemoller skrev:
Här är väggen jag torkat med duk.
Lister och annat plock fattas dock än
Kan också bidra med några bilder med ett lager Osmo Snö följt av ett lager ofärgad matt. Applicerad enligt min tidigare beskriva metod på furuplywood. Svårt att se ett tydligt resultat då man inte har den obehandlade ytan att jämföra med förstås, men det är betydligt vitare än obehandlat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snyggt!! Jag tror det blir bättre som i ditt fall när träet inte har skarvar emellan skivorna? Gillar det jag ser!!D DejvidK skrev:Kan också bidra med några bilder med ett lager Osmo Snö följt av ett lager ofärgad matt. Applicerad enligt min tidigare beskriva metod på furuplywood. Svårt att se ett tydligt resultat då man inte har den obehandlade ytan att jämföra med förstås, men det är betydligt vitare än obehandlat.
[bild] [bild]
I mitt fall ska jag komplettera med lite lister, göra iordning taket och betongväggen som har 5 (!!) olika färger på sig.
Det är svårt med bilder då det resultatet inte kommer fram ordentligt. Men hade en vägg där jag bara strök in det med pensel utan att putsa efteråt, och jag blev riktigt nöjd med resultatet! Det blev lite mer rustikt.S singemoller skrev:
På ett karmavsnitt strök jag in det med lena sidan på vanlig disksvamp och torkade med trasa efteråt. Fördelen blev att det gick åt avsevärt mindre vaxolja!!
Men testa att stryka på med pensel utan eftertorkning på en lös bräda och disksvamp med eftertorkning med trasa på en annan lös bräda av liknande sort som i taket. Hur man vill ha det är upp till var och en!
Klicka här för att svara