2 090 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Appart/Kopplingsdosa i vägg
Hej
Jag ska sätta in några apparatdosor i en vägg som där både plywood och hoppa är uppsatt.
Har borrat upp hålen för där de ska sitta men problemet är att jag inte kan fästa dem i någon regel. Fins det något knep för att fästa en apparat dosa där det inte finns någon regel bredvid.
//Emil
Jag ska sätta in några apparatdosor i en vägg som där både plywood och hoppa är uppsatt.
Har borrat upp hålen för där de ska sitta men problemet är att jag inte kan fästa dem i någon regel. Fins det något knep för att fästa en apparat dosa där det inte finns någon regel bredvid.
//Emil
Precis det är de jag behöver.
Tack för hjälpen
Tack för hjälpen
Hur stora hål borrade du? ROT-dosor är vanligen lite mindre än normala.
Vill man fästa vanliga dosor utan regel finns skivfästen eller så skruvar man fast dem bakifrån men det kräver att baksidan av väggen är öppen.
Vill man fästa vanliga dosor utan regel finns skivfästen eller så skruvar man fast dem bakifrån men det kräver att baksidan av väggen är öppen.
Om man har öppnat väggen in mot det rum som dosan ska peka mot så brukar det inte vara några problem att skruva fast den i "den andra" sidan av väggen. Alltså bara lägga den platt mot OSB-skivan eller vad som finns och skruva fast den. Om man har för djupa väggar så är det bara att sätta en sillbit av plywood eller en regelstump emellan så att dosan kommer på ett lagom djup.
Klicka här för att svara