Jag ska bygga en ny innervägg och vill använda en fin gammal dörr jag har på vinden. Den är förstås inte standard på något enda sätt, så en färdig dörrkarm är inte att tänka på.

Fungerar det bra att bygga en egen karm med reglar? Är det något man ska tänka på med mått, extra marginaler någonstans? Är det svårt att gå till bra med gångjärn och att få dörren att hänga rakt? Smarta tips?

Väggen blir plåtreglar 70mm och dubbla gips, så total tjocklek 120 mm...
 
Vad är det för mått på dörrbladet?
 
Finns många att välja på :).

Just nu är de här i toppen på shortlisten. Behöver renoveras lite. 210 x 101 cm (tillsammans). De är lika stora, märkligt perspektiv i bilden :-D

155512889_10158948278635928_4655335258586409576_o.jpg
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.