Jag ska bygga en ny innervägg och vill använda en fin gammal dörr jag har på vinden. Den är förstås inte standard på något enda sätt, så en färdig dörrkarm är inte att tänka på.
Fungerar det bra att bygga en egen karm med reglar? Är det något man ska tänka på med mått, extra marginaler någonstans? Är det svårt att gå till bra med gångjärn och att få dörren att hänga rakt? Smarta tips?
Väggen blir plåtreglar 70mm och dubbla gips, så total tjocklek 120 mm...