C
Wodie skrev:
[quote author=cpalm link=1140990904/0#13 date=1141001425][quote author=Wodie link=1140990904/0#9 date=1140994654]Det där va nice, har nyss rivit hela mitt badrum, imån ska ja slå upp lite spånskivor.. sen ska en firma få göra resten fördmoligen klart om några veckor.. ;D
He he, så där tänkte jag också 6 månader innan allt blev färdigt. ;)[/quote]

Jaja, men du gjorde det själv?, vi har ju fått tider å massa när de är klart..[/quote]
Jo, mycket gjorde jag själv, men det var faktiskt inte tänkt så från början. Men firman som skulle gjort jobbet strulade till det...

altså, hur blev de med försäkringar å grejjer ?! har du inga ? eller har ett företag gått in å sagt att dom har slutbesiktiga det? :P

Wodie skrev:
altså, hur blev de med försäkringar å grejjer ?! har du inga ? eller har ett företag gått in å sagt att dom har slutbesiktiga det? :P
Jag förstår inte, varför skulle ett företag behöva gå in och säga att dom slutbesiktat?
Förklara för mig.
Mvh/Busnut

Wodie skrev:
Gällde den frågan mig?
Jag har inte pratat med försäkringsbolaget om någon slutbesiktning. Däremot så vet ju försäkringsbolagets besiktningsman om att jag skulle börja renovera, eftersom jag redan börjat bila upp golvet när han var här och kontrollerade fukthalten efter en liten översvämmning. Fuktskadan hade dock inget att göra med badrumet, coh han hade heller ingen invändning om att jag renoverade badrummet själv, så länge som det blev "fackmannamässigt" utfört.

Cyrix:

Snyggt måste jag säga. Gillade trähyllan, är den egentillverkad eller köpt?

Manderberg skrev:
Cyrix:

Vet inte vilken du menar, men som står på golvet är från Ikea och den som sitter runt elementet är byggd av fönsterbänkar från Biltema som är betsade.

Cyrix skrev:
[quote author=Manderberg link=1140990904/0#19 date=1141081921]Cyrix:

Vet inte vilken du menar, men som står på golvet är från Ikea och den som sitter runt elementet är byggd av fönsterbänkar från Biltema som är betsade.
[/quote]

Det var fönsterbänken jag menade! Tack

altås, som jag har fattat här så måste en "firma" typ stå för att de är riktigt gjort för att vi ska kunna få några försäkringar på badrummet.. :-/

Wodie skrev:
altås, som jag har fattat här så måste en "firma" typ stå för att de är riktigt gjort för att vi ska kunna få några försäkringar på badrummet..  :-/
Det får du nog kolla med ditt försäkringsbolag, svaret jag har fått är att det ska vara fackmannamässigt utfört. Frågan huruvida det är det eller inte lär ju avgöras den dagen man får en fuktskada.
Nu ligger iofs det här badrummet i källaren och både golv och väggar är i betong och kan i princip inte bli fuktskadade. Enda stället där det är fuktspärrat är i duschen och golv/vägg vinkeln.

okayokay ja fattar så om man bygger själv å får fuktskada så e de 99% risk att dom säger att det inte är fack messigt gjort, men om man anlitar en firma så e de "riktigt gjort",, ska iaf vara ?

Om man gör det själv (och korrekt...) och dokumenterar noga med foton och kvitton, så tror jag att man bör ha en god chans att få ersättning.

Förresten, snyggt badrum Cyrix!!! :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.