baksidan

• Norr.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
Conan.
Vilket ritprogram har du använt?

//ML

Mikael_L skrev:
Conan.
Vilket ritprogram har du använt?

//ML

Ser väldigt mycket ut som om bilderna kommer från något av Punch! Software:s program (vi använde Punch! Pro själva när vi ritade huset). :)

http://www.punchsoftware.com/index.htm

Mikael_L
Tackar för tips.
Jag ska kolla in det programmet lite.
Jag tyckte det var trevliga vyer man kunde skapa över hur det kommer att se ut inne i och på utsidan av huset, det är inte alltid så lätt att visualisera i huvudet.

//ML

Det var väl det här huset det som om i Sydsvenskan? Trevligt reportage!

Pernilla

Hej Pillan,

jajemensan. Jösses, vad dom blåste på. Att vi skulle få första sidan, en helsida plus en halv krönika....

Men nu vet byggaren vad som gäller :-)

Tjing,

Finns det någon länk till repotaget hos sydsvenskan, om det nu ligger på nätdelen.
Var inne där men kunde inte hitta något :-(.

Följer bygget med spänning det är Grymt!

Lars

Hej,

jo, jag frågade reportern samma sak och efter nästa införande så skulle man lägga artiklarna det under en vinjett.

Vi har börjat med ytterväggarna nu. 4 nivåer upp har man lagt idag och dessa skall gutas imorgon. Eftersom nästa artikel kjommer at handla om byggtekniken så har jag föreslagit tidningen att komma ut och foto imorgon.

Kul! Då kanske man får se det i tidningen på söndag. Ska hålla utkik.

Pernilla

något jag reagerade på är att man kommer till rum 2,3 och 4 från rum 1. Hur kul är det att ha sitt sovrum så genomgångshall? bara en tanke bara. Kanske jobbigt för barnen med att rummen ligger vägg i vägg med mammas och pappas.
Annars ett jättemysigt hus med fina luftiga ytor.
Lycka till med allt!

Honey,
Du har nog missat plan 2 där master badroom finns? Rum 1 ser inte ut att vara menat som sovrum heller. Har mycket svårt att tro att det är tänkt så.

Tjena !

Anders du har rätt. Rummet utanför ungarnas sovrum är deras aktivitetsrum eller vad man skall kalla det. Frugan är ute och letar efter trapets och romerska ringar att skruva upp, Kanske blir det en ribb stol också någonstans. Med tiden blir det ett tonårsrum. Det är förberett för multimedia i väggarna. Och ännu lite senare när ungarna har flyttat ut så kan det bli ett pentry/kok/allrum. Vi har dragit vatten och avlopp och pluggat det så att man enkelt kan bygga om och hyra ut om vi vill bo kvar men huset är för stort.

Sorry! nu ser man ritningen helt annat...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.