Hur många eluttag behöver man i sitt växthus?räcker 4st uttag (två dubbla) för ett på 24 kvm?

PeterFalun
vad ska du göra i växthuset?

Ska du ha massor med växtbelysning plus kanske värmefläkt för att förlänga säsongen är det bra att tänka till hur uttagen placeras och antal.

Tänker mig att ett kommer gå åt för värmare, ett för bevattning, ett för belysning och sen vill man säkert ha ett eller två över för övrigt.
Hur många uttag har ni andra?

2st men är för lite med belysning och infravärmare. Blir att uppgradera inom snar framtid.

Har du totalt 2st eluttag eller 2st par uttag så med andra ord har du totalt 4st uttag? :)

Jag satte fyra. Frostvakt + Ljusslinga är ju alltid upptagna på våren, sen vill man kunna koppla in någon laddare, och en till lampa ska vi nog skaffa.

• Gilla
Jimpalimpa83
  • Laddar…
J Jimpalimpa83 skrev:
Har du totalt 2st eluttag eller 2st par uttag så med andra ord har du totalt 4st uttag? :)
1x 2 vägsuttag

• Gilla
Jimpalimpa83
  • Laddar…
S Staffan-N skrev:
Jag satte fyra. Frostvakt + Ljusslinga är ju alltid upptagna på våren, sen vill man kunna koppla in någon laddare, och en till lampa ska vi nog skaffa.
vad har ni för lampa?

H homelabber skrev:
2st men är för lite med belysning och infravärmare. Blir att uppgradera inom snar framtid.
vad har ni för belysning och infravärme?

J Jimpalimpa83 skrev:
vad har ni för lampa?
Någon svag gammal ljusslinga under taknocken bara. Jag byggde dock en rejäl arbetsbänk som används som planteringsbord och till annat pyssel. Skulle vilja hänga en pendel över för att få bättre arbetsbelysning.

• Arbetsbänk i ett växthus med tegelgolv, omgiven av stora fönster och ett tak täckt med vita tygskynken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har 3 dubbeluttag (ett på varje vägg - förutom långsidan där dörren sitter) plus ett enkeluttag och kopplingsdosa i nock för ljussslinga och en kristallkrona som aldrig kommer få plats på grund av alla tomater 😂.

J Jimpalimpa83 skrev:
vad har ni för belysning och infravärme?
Infravärme från Biltema uppsatt med buntband i taket. Fungerar bra. Belysning från Jula eller Lightson, kommer ej ihåg. Slinga med massa lampor, också upphängd i taket.

• Ledsen
Fotografen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.