Skulle man kunna få lite hjälp av de som stoltserar med en dammsugare från Festool.

Skulle behöva mått invändigt samt utvändigt på anslutningen på slangen mot sugaren, likaså på sugaren.
Om någon har möjlighet får ni även lägga upp en bild så man tydligt ser hur de bägge anslutningarna ser ut.

Håller på med ett litet adapter/anpassningsprojekt så hjälp här skulle uppskattas.
 
Inte för att va sån, men jag trodde snudd på att alla i Festojugend här kunde de där måtten utantill...
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Varför ska vi kunna måtten? Festools prylar passar ju direkt så vi behöver inte oroa oss.
 
Jag antar alla cykloner etc det byggs på inte är direktanpassade för festool.
 
Redigerat:
uploadfromtaptalk1399722805399.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
uploadfromtaptalk1399722836903.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
uploadfromtaptalk1399722861303.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kanske inte de bästa bilderna, hade en hand för lite kändes det som. :)
Festojugend var ordet som fick mig att le, släppa kaffekoppen och gå ut i förrådet.

Och ja, ordningen i förrådet är som det ser ut i bakgrunden.. klättra över barnvagnen för att komma åt sakerna på skrivbordet längst in, pallyft är ju också alltid bra att ha... :o
 
Redigerat:
FredrikR skrev:
Kanske inte de bästa bilderna, hade en hand för lite kändes det som. :)
Festojugend var ordet som fick mig att le, släppa kaffekoppen och gå ut i förrådet.

Och ja, ordningen i förrådet är som det ser ut i bakgrunden.. klättra över barnvagnen för att komma åt sakerna på skrivbordet längst in, pallyft är ju också alltid bra att ha... :o
Tusen tack! Precis det som behövs.
Festojugend kändes passande efter att ha läst inläggen här de senaste 5-6 åren.
Och om det är till nån tröst så är det förrådet välstädat jämfört med snickarboden här ;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Freddex skrev:
Jag antar alla cykloner etc det byggs på inte är direktanpassade för festool.
Det är inte långt ifrån iaf. Jag har inga adapters till min cyklon och det funkar bra.
 
FredrikR skrev:
[bild][bild][bild]
2:a & 3:e bilden - Är det anslutningen mot verktyget eller mot dammsugaren?
 
Mot verktyget
 
FredrikR skrev:
Mot verktyget
Aj fan då. Nästa gång du är ute rotar i förrådet får du gärna ta motsvarande bild på anslutningen mot dammsugaren och även anslutningen på själva sugen.

Skulle mätt hos den lokala leverantören om de tagit hem några sugare, men icke :/
 
Kan fixa imorgon om ingen annan hinner före! :)
 
Det uppskattas :)
 
FredrikR det uppskattas att du lägger slangen på en mjuk å fluffig handduk och dessutom vit för att lyfta fram dom fina grön svartagråobestämbar festool färgerna. Så gör bara en sann Festoolit.:)

Pär
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
...tycker det verkar mer troligt att han döljer något fishy därunder som inte lämpar sig för Internet.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.