Hej,
Till min fasa upptäckte jag när jag skulle sätta igång vatten på landet att huvudledningen på något vis har ”hoppat ur” anslutningen. Är det endast en klämring som låser röret eller hur får jag tillbaka detta på ett säkert sätt?
Till min fasa upptäckte jag när jag skulle sätta igång vatten på landet att huvudledningen på något vis har ”hoppat ur” anslutningen. Är det endast en klämring som låser röret eller hur får jag tillbaka detta på ett säkert sätt?
Medlem
· Västernorrland
· 12 010 inlägg
Det har antagligen frusit isär...........lossa mutter och klämring och se om du kan få på det på röret igen. Om det går så är det väl bara dra fast igen enligt anvisning.
Medlem
· Västernorrland
· 12 010 inlägg
röret ska ner helt i kopplingen. Brukar vara en bit naket rör under klämringen alltså. Sen lär du ju fundera på frysningen i sig. Nästa gång kanske det inte hoppar isär........då fryser nåt sönder.
Stort tack för input. Skall jag köpa en ny klämring eller använda befintlig? Den ser fin ut fortfarande.
Medlem
· Västernorrland
· 12 010 inlägg
Får du på den på röret så är det nog inga problem att återanvända.
Helt riktigt och jag reagerade på samma sätt när jag insåg detta. Blir till att krypa under huset och trixa lite
Tack för input.
Klicka här för att svara