4 809 läst ·
20 svar
5k läst
20 svar
Anslutning diskmaskin
Ny på forumet, tänkte delge mig första svar.
Kopparn klammras pga eventuella tryckstötar. Kopparn är stum, pexen flexibel. Så som tidigare svar så handlar det om slitage/utnöttning. Så kopparn ska klammras, även slangen från/till diskmaskin, om man ska göra enligt boken. Att klammra saker i varandra är dock inte o rekommendera då du överför rörelser.
Kopparn klammras pga eventuella tryckstötar. Kopparn är stum, pexen flexibel. Så som tidigare svar så handlar det om slitage/utnöttning. Så kopparn ska klammras, även slangen från/till diskmaskin, om man ska göra enligt boken. Att klammra saker i varandra är dock inte o rekommendera då du överför rörelser.
Det är där blandaren sitter i diskbänken och ska man notoriskt följa hur det ska utföras hamnar klammer från blandaren 10 cm från bakstycket i skåpet, det kan inte böjas utan sitter där det sitter.C Chris888 skrev:
Så i mitt fall vill jag vara pragmatisk och göra bästa möjliga utförande som kan vara tillräckligt bra.
Det där är ett missförstånd, klammer utföres normalt 2cm från bakstycke, 2cm från bakstycke till centrum rör. Rören bockas in mot vägg (utan att knäcka rören). Men är dom där nu och du vill ha dom så, så finns det pendelskruv som man sedan kan dra ett svep igenom. Vet inte ifall man får länka i forumet? Annars kan du googla.A AndersS skrev:Det är där blandaren sitter i diskbänken och ska man notoriskt följa hur det ska utföras hamnar klammer från blandaren 10 cm från bakstycket i skåpet, det kan inte böjas utan sitter där det sitter.
Så i mitt fall vill jag vara pragmatisk och göra bästa möjliga utförande som kan vara tillräckligt bra.
edit ”bladskruv” heter det
Tackar för hjälpen, det blir något av era förslag beroende av vilken jag kan hitta i rätt längd.
Men det läggs på listan för avslutande åtgärd, "icke gjord men inte glömd" och den listan ska vara tom när jag är färdig.
Men det läggs på listan för avslutande åtgärd, "icke gjord men inte glömd" och den listan ska vara tom när jag är färdig.
Klicka här för att svara