19 706 läst ·
413 svar
20k läst
413 svar
Ännu ett angrepp på en hund
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Maskintok skrev:inte en aning.
Men samtidigt så måste det bli ändring om staten ska ha sina djur på andras mark...
Är dessa individer enbart på statens mark och rör sig så finns ju iallafall chans att undvika konflikt... Men tror du att samerna bryr sig..?
Jag vet att de sätter ultimatum på staten att inom 2 timmar ska djuret vara borta annars så skjuter de... Vad tror du sker mest?
Det är väl bara att om man är rädd för varg så får man väl gå runt i kvarteret istället för att jämra sig som en kränkt vänsterfeminist bara för att man utsatte sitt djur för faran.
Hade hunden vart kopplad så hade det aldrig hänt.
lätt att säga.. finns även hundar i lina som blivit bitna av varg..A atomlab skrev:
Jag är långt ifrån rädd för någon varg.. Men det betyder inte att jag anser att staten ska ha sina djur på min mark utan att betala arrende...
I skogen finns vilda djur, det får man helt enkelt räkna med. Människan och våra djur har inte ensamrätt till liv som en del verkar tycka. Som ren fakta har FN släppt en rapport där det står att endast 3% av alla levande däggdjur är vilda. Resten är våra husdjur och djur för mat.
Lika dumt att vilja utrota vargar som det är att vilja utrota alla hajar för att man kan bli biten om man badar i vatten där de finns.
Lika dumt att vilja utrota vargar som det är att vilja utrota alla hajar för att man kan bli biten om man badar i vatten där de finns.
Jaså.. Och äganderätten då?A andhak2802 skrev:I skogen finns vilda djur, det får man helt enkelt räkna med. Människan och våra djur har inte ensamrätt till liv som en del verkar tycka. Som ren fakta har FN släppt en rapport där det står att endast 3% av alla levande däggdjur är vilda. Resten är våra husdjur och djur för mat.
Där man avgör och bestämmer själv över sin mark... Där hör inte renar eller statens djur hemma.. de tillhör inte den fastigheten.
i skogen finns det träd och egendomar.A andhak2802 skrev:I skogen finns vilda djur, det får man helt enkelt räkna med. Människan och våra djur har inte ensamrätt till liv som en del verkar tycka. Som ren fakta har FN släppt en rapport där det står att endast 3% av alla levande däggdjur är vilda. Resten är våra husdjur och djur för mat.
det är just det handlar om..
Inte att vänstervridna tomtar som sitter i städerna ska tro att de har något att säga till om.
Så länge som staten inte äger marken eller arrenderar så är det bara att hålla skiten väck.
Det är ingen jävla lekstuga med andras egendomar..
Renar räknas väl inte som vilda så de kan jag hålla med om. Vad menar du med statens djur, för att de inte tillåter allmän jakt på varg? Vilda djur kan inte vara någons, då är de inte vilda.Maskintok skrev:
Nu vet jag inte hur du bor men är det nära en stor skog i vargtrakter är nog stängsel det som gäller.
Lämnar man sin hund i en potentiellt farlig miljö tar man inte sitt ansvar.Maskintok skrev:
Maskintok skrev:
Ja för vargen ja.A andhak2802 skrev:
Jag lever och bor mitt i skogsmark.
Har haft varg över ägorna.
Bara 200 m norr om mig så såg de 4 vargar tidigare i våras.
skiften i bergen där lodjur finns..
Gjorde klart för länsstyrelsen att om de ställer till det för Får ägaren i byn så är det tack och adjö för dessa djur från min mark..