- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
mycket riktigt som du fått förklarat..F frasen_36 skrev:
vargen ser hunden som inkräktande individ och anfaller... medans hunden ser en kompis... Och avvaktar.. vargarna attackerar i flock så hunden har inte en chans att försvara sig..
Nu erbjuder en tysk firma skyddsvästar med elchocker och vassa blad i västen på hunden.. ej dock godkänt i Sverige...
Men tanken är intressant...
det finns även Kevlar-västar,tveksamt om de skyddar vid ett vargangrepp då de är framtagna för vildsvinsskyddMaskintok skrev:mycket riktigt som du fått förklarat..
vargen ser hunden som inkräktande individ och anfaller... medans hunden ser en kompis... Och avvaktar.. vargarna attackerar i flock så hunden har inte en chans att försvara sig..
Nu erbjuder en tysk firma skyddsvästar med elchocker och vassa blad i västen på hunden.. ej dock godkänt i Sverige...
Men tanken är intressant...
precis..skoge skrev:
Detta skulle vara skyddsvästar som tyska försvarshundar bär.
Och vad jag förstod så skulle dessa knivblad vara lika vassa som kaststjärnor..
vore intressant att få följa den debatten..
Om jägarna fick börja försvara sina djur emot statens djur...
Att ha lösspringande hundar i en skog där varg finns, är väl lika ansvarstagande som att sätta sina barn med hink och spade mitt på en väg och sedan gråta ut i kvällsblaskorna och förbanna alla bilister.Maskintok skrev:
Staffans
Har jaktkompisar med både fågel- och älghundar i Jämtland och det är inga banjospelande hillbilllys, ena är teknisk doktor, men de är ganska skeptiska till varg. Jag var själv inte jätteförtjust när det skrevs om varg och varghybrider heller nära där vi har torp i Sörmland heller. Ställer till det en del och tror en del har en lite för rosenskimrande syn på vad varg kan ställa till med.
Och vart tog djurskyddstänkadet vägen här då?Maskintok skrev:
inte en aning.F frasen_36 skrev:
Men samtidigt så måste det bli ändring om staten ska ha sina djur på andras mark...
Är dessa individer enbart på statens mark och rör sig så finns ju iallafall chans att undvika konflikt... Men tror du att samerna bryr sig..?
Jag vet att de sätter ultimatum på staten att inom 2 timmar ska djuret vara borta annars så skjuter de... Vad tror du sker mest?