5 600 läst ·
21 svar
6k läst
21 svar
Ännu en planlösning som vill ha lite ris och ros
Tyvärr har denna tråd stannat av men det har inte mitt intresse gjort. Skillnaden på de bifogade bilderna är att köket blivit spegelvänt. Någon sa nämligen till mig att han tyckte man skulle ha kortare att gå från kök till ytterdörren. Vilken version tycker ni är bäst?
/EssDee
/EssDee
Att spegelvända köket blev mycket bättre. Nu slipper du problemet att man sitter i vägen för skjutdörren om man har barpallar vid köksön. Om du gillar öppna planlösningar kan du ta bort den lilla väggen brevid köksön och ersätta med en pelare om hållfastheten behöver det.
Du måste dock fortfarande göra något åt tillgängligheten för rörelsehindrade i något av badrummen.
Du måste dock fortfarande göra något åt tillgängligheten för rörelsehindrade i något av badrummen.
Kom på en förbättring, placera badkaret bredvid toastolen och skåpet precis innanför dörren. Då behöver man inte ta bort skåpet för att klara kraven på handikappvänlighet. Dessutom får du flera vattenförbrukare på samma vägg=billigare vattendragning. Dessutom måste innerdörrar vara 90 cm modul. Svårt att se på din ritning viken bredd du ritat.
Jag tycker ni har gjort ett bra jobb!
Det är viktigt att utgå från sina egna behov.
Tänk på att inte ha maskiner och utrustning i tvättstugan mot väggen där sovrummet är, för ljudets skull!
Och ljudisolera ordentligt.
Lycka till!
Det är viktigt att utgå från sina egna behov.
Tänk på att inte ha maskiner och utrustning i tvättstugan mot väggen där sovrummet är, för ljudets skull!
Och ljudisolera ordentligt.
Lycka till!
Klicka här för att svara