1 400 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Anlägga nytt avlopp.
Vi har köpt ett hus med tvåkammarbrunn där vi förmodligen snart kommer få krav på oss att uppgradera till ett mer miljövänligt avlopp. Vi undrar dock hur lång tid man brukar få på sig att åtgärda ett avlopp som kommunen inte anser är tillräckligt bra? Någon som har erfarenhet av detta?
Har för mig att det är ett par år. Vet inte om det är lika i alla kommuner.
2-5 år... Det låter ju bra! Var rädd att de skulle vara ett halvår eller så..! Men detta gäller då när kommunen inventerar ett område och begär att man ska byta avloppsanläggning? Eller måste jag ringa och be om en besiktning genast när vi flyttar in eftersom jag vet att det inte är "tillåtet" med tvåkammarbrunn i bostadshus?
Vi har nämligen köpt ett renoveringsobjekt och det är en hel del som ska fixas. Då vi lånat extra pengar till renoveringen skulle vi gärna vilja fixa sådant som höjer husets värde för att slippa delar av topplånet o.s.v. Gissar att ett nytt avlopp kanske inte har den betydelsen vid en värdering av huset.
Men får man ett par år på sig eller mer får man väl spara, spara, spara... =)
Vi har nämligen köpt ett renoveringsobjekt och det är en hel del som ska fixas. Då vi lånat extra pengar till renoveringen skulle vi gärna vilja fixa sådant som höjer husets värde för att slippa delar av topplånet o.s.v. Gissar att ett nytt avlopp kanske inte har den betydelsen vid en värdering av huset.
Men får man ett par år på sig eller mer får man väl spara, spara, spara... =)
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Får man koppla in nytt avlopp från garage till husets avlopp?
Juridik -
Anlägga nytt avlopp, vad är det bästa valet?
Vatten & Avlopp -
Kommunen nekar oss att anlägga nytt avlopp och bygglov
Bygglov -
Anlägga nytt avlopp inomhus, val av tillverkare?
Vatten & Avlopp -
Anlägga nytt avlopp/ förbränningstoalett.
Vatten & Avlopp