Vad ska jag välja?

• En till Varmluft/Micro 42liter

1 Röster 10,0%
  • En ångugn/varmluft 32liter

9 Röster 90,0%
  • Antal röster
    10
Skall bygga nytt kök och tänkte ha 3st enheter i rad ur siemens 45cm apparater.

Det blir en Varmluft/Micro och en kaffemaskin. Frågan är sen om man skall ha en till Varmluft/Micro eller en Ångugn/Varmluftsugn.

Kan ingenting om ångugnar och urtymmet i den är ju lite mindre än Varmluft/Micro, 32liter mot 42liter.

Vad tror ni? tänkte försöka handla lite vitvaror så fort som möjligt.

Länk till siemens 45cm koncept. http://www.siemens-home.se/produkter/matlagning/45-cm-koncept/list.html

Jag skulle bli jätteglad om jag fick ha en ångugn. Det tror jag är framtidens melodi. Råvarorna behåller mycket mer av sin näring och smakar bättre om de tillagas på det här sättet.

Vi har en 45 cm siemens ångugn + fullstor ugn under. Har använt den jättemycket sedan vi bytte kök. Grönsaker och fisk blir supergott. Uppvärmning av fryst mat funkar finfint och blir nästan som nylagat. Man kan koka ägg, ris och potatis. Bakar man bröd i ånga/varmluft får man en krispig yta på brödet.
Har knappt använt micron alls faktiskt (den står undangömd i ett skåp numera).

Jag har ångugn/varmluft och ugn/micro i Siemens 45 cm. Kaffemaskinen har jag inte då jag är tedrickare...
Ångugnen är fantasktisk, nu kokar jag aldrig potatis mer på spisen. Pappa har aldrig tyckt om kokta morötter, när han var på besök hos mig tog han om av mina ångkokta.

Tack för alla svar.
Nu ska jag beställa mej en ångugn.

Hej,

här är lite fördelar med ångugn (har haft en från Husqvarna i drygt fem år):
+ Grönsaker och fisk blir väldigt gott
+ Ugnen har grillelement och fungerar utmärkt för all normal ugnsanvändning
+ Tillagningen är något snabbare
+ Det går att tillaga direkt från fryst även med känsliga livsmedel

Men det finns lite nackdelar också. Jag har skrivit ihop lite mer fördelar och nackdelar med ångugn på vår matlagningsblogg.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.