Byggahus.se

Ångrar ni att ni har skaffat fiber?

61k läst  711 svar

Ångrar ni att ni har skaffat fiber?

1. Ja, jag har skaffat fiber och ångrar mig :(

56 röster
    2,7%
  2. Nej, jag är nöjd med mitt val att skaffa fiber :)

1 512 röster
    72,6%
  3. Jag har inte haft möjlighet att skaffa fiber.

158 röster
    7,6%
  4. Hade inte köpt huset om det inte haft (snabb möjlighet till) fiber

358 röster
    17,2%
  1. A
    Medlem · Nivå 14
    Bygga hus hemsida i Firefox på datorn, provade både på fasta uppkopplingen och uppkopplat via mobilen.

2. K
    Tillbyggare Nivå 9
    Vad jag menade var att själv surfande hanteras annorlunda i mobilen jfrt med i datorn.
    Men du men att att du använder datorn i båda fallen och via mobilens data uppkoppling i ena fallet?

3. A
    Medlem · Nivå 14
    Ja

4. harry73
    Allvetare · Nivå 23
    Nej, jag är övertygad om att dator och mobil hanteras på samma sätt (dvs att man får exakt samma hemsida nedladdad.
    Det som gör skillnad är storlek på bildskärm eller storlek på browser-fönster om man inte har den i helskärmsläge.

Själv har jag oftast ett litet browserfönster öppnat i ett hörn av min skärm. På det viset slipper jag se en hel del onödig info/reklam

5. useless
    Självbyggare · Nivå 22
    Nej, beroende på vad din browser utger sig för att heta så får du olika sidor.

6. harry73
    Allvetare · Nivå 23
  7. N
    Medlem Nivå 14
    I vissa webbläsare kan man ändra "User agent", så webbläsaren utger sig för att vara nåt annat.

Inställningen kan vara lite svår att hitta, men ser att för Firefox finns det plugin. Det är vanligt att webbutvecklare använder sig av detta just för att kunna kolla hur sidan visas på olika enheter. Firefox har nåt som heter Följsamt designläge i svensk version, där man kan ändra presenterad upplösning eller låtsas att man är en iPad. Med Ctrl-Shift-M når man det.

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka