I juni skrev vi ett avtal med en (legit) firma som skulle måla vårt tak. Vi gjorde en muntlig överenskommelse om juli och deras planerare skulle höra av sig om en specifik tid. Sen blev det tyst och hela juli gick. I början av augusti meddelande däremot Svea ekonomi att jobbet var gjort och att vi skulle få faktura. Jag ringde direkt och fick det stoppat.
Sen fick vi äntligen kontakt med firman och de skulle höra av sig snarast. Det var två veckor sen.

Nu har jag och frugan tröttnat och vill häva avtalet. Enligt avtalet har vi 14-dagars ångerrätt men den har ju passerats med råge men vi vill hävda att det inte gäller då ingen tjänst levererats enligt överenskommelse.

Jag undrar vad ni andra har för erfarenheter kring sånt här. Vårt förtroende för företaget är helt förbrukat och vi litar inte på att det kommer ordna sig om det blir något problem. Kommer prata med Svea ekonomi imorgon kring detta.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
xolsda xolsda skrev:
Kommer prata med Svea ekonomi imorgon kring detta.
Tror nog detta är det viktiga. Jag misstänker att det egentligen är Svea Ekonomi som är offret. De har antagligen köpt en faktura av bolaget. I sin reklam brukar liknande bolag som Svea göra en stor grej att de betalar ut pengarna till fakturasäljaren relativt snabbt. Man kan tycka att det vore onödigt att ens involvera er, de borde bara kunna hitta på något. Men de tror kanske att de kan gå igenom någon tidig koll hos Svea ifall de har en 'riktig' kund.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.