1 769 läst ·
23 svar
2k läst
23 svar
Ångerkänslor
Sida 1 av 2
Hej alla, nu har jag fått ont i magen...har skrivit på ett första papper med Älvsbyhus, det där när man binder sig att bygga och om inte så blir man skyldig 10000, typ. Nu börjar jag mitt pucka att ångra mig, har tänkt om och fattat tycke för en annan hustillverkare. Vet någon om det går att dra sig ur? Går det att bara bygga garage med Ä-byhus? Suck.
10000 i felmarginal på ett bygge är en fjärt i universum. Du ska bo och älska huset i minst 10 år.
Håller med de andra här, ska du backa så gör det nu.
Det blir bara svårare ju längre fram i processen du kommer...och hur kul är det att vara missnöjd med sitt nya hus och önska att man valt ett annat?
Som sagt 10000 är ändå inget du kommer märka av i framtiden om du bygger hus.
Det blir bara svårare ju längre fram i processen du kommer...och hur kul är det att vara missnöjd med sitt nya hus och önska att man valt ett annat?
Som sagt 10000 är ändå inget du kommer märka av i framtiden om du bygger hus.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Om det nu inte går att bara bygga ett garage, framgår det klart av deras avtal? Om det är dom som vägrar leverera i enlighet med sitt avtal, så borde det ju gå att slingra sig ur.
Tack för all respons. Anledningen till att jag börjar ångra mig är att jag märkt hur snabbt det billiga huset drar iväg och blir dyrare eftersom vi vill välja bort en del av deras standard. Jag tycker då att vi lika gärna kan välja ett "dyrare" och få allt man vill ha från början, plus att jag hittat hus med lite roligare planlösning, som tydligen inte är så fruktansvärt dyra. Visserligen är det bara vad jag hört folk säga, har inte varit i kontakt med någon försäljare. Det gäller LB-hus. Jag tycker det är lite jobbigt, för som sagt man ska ju tycka om sitt hus och bo där sen. Jag vet å andra sidan inte om jag börjar "flippa ur" av allmän nervositet och om jag skulle få ångerkänslor över vad vi än bestämt oss för. Nu tycker väl alla att jag är stans värsta psyko, men jag behöver ventilera...
Många får lite halvt ågren när pappren väl är skrivna, det är ju faktiskt ett av de största ekonomiska beslut du kan ta.
Dessutom är det som så att man hittar alltid ett hus med lite bättre planslösning för lite mer pengar, men när man sedan gått upp dessa "lite till" så hittar man ett ännu bättre för ytterligare lite till.
Det bästa är att sätta en gräns från början detta får bygget kosta inte en krona mer annars kan man dra iväg hur långt som helst
Dessutom är det som så att man hittar alltid ett hus med lite bättre planslösning för lite mer pengar, men när man sedan gått upp dessa "lite till" så hittar man ett ännu bättre för ytterligare lite till.
Det bästa är att sätta en gräns från början detta får bygget kosta inte en krona mer annars kan man dra iväg hur långt som helst
Ju... det... Tjah, då vi började titta på tomter och hus hadde vi ochså satt en sån gräns och sagt det här är våran smärtgräns. Nu är bygget på gång, och vi kommer hamna drygt en miljon över smärtgränsen. Så kan det ju bli :-/
Jag vill bara säga att jag känner precis som du och många här !! Jag tänker varje dag på om jag har valt rätt och eller gjort rätt men jag skriver en liten lista här på vad jag har beställt och vad det kostar så kan du kanske kolla om något annat alternativ blir billigare.
Älvsbyhus Oden med inredd övervåning.
Garage F12 med gjuten platta.
Trägolv på hela bottenvåningen exkl. badrum.
Kakel och klinker i badrum och hall med golvvärme.
Köksluckor i ek.
Det stora värmepaketet med vattenburen värme.
Den bästa tvättmaskinen.
Torktumlare, Diskmaskin, spis med keramikhäll och varmluftsugn och en micro.
Installation av öppen spis.
Inglasad utealtan på baksidan.
Tilläggstapet + bård i alla rum.
Tomt på 913 kvm inkl. ind. VA och el.
Bygglov klart.
Pris för allt detta inkl. alla jobb som tillkommer är .
1800000 kronor.
Jörgen och Sanije
Ps. Tomtens grundpris var 215000 utan ind. VA och el.
Älvsbyhus Oden med inredd övervåning.
Garage F12 med gjuten platta.
Trägolv på hela bottenvåningen exkl. badrum.
Kakel och klinker i badrum och hall med golvvärme.
Köksluckor i ek.
Det stora värmepaketet med vattenburen värme.
Den bästa tvättmaskinen.
Torktumlare, Diskmaskin, spis med keramikhäll och varmluftsugn och en micro.
Installation av öppen spis.
Inglasad utealtan på baksidan.
Tilläggstapet + bård i alla rum.
Tomt på 913 kvm inkl. ind. VA och el.
Bygglov klart.
Pris för allt detta inkl. alla jobb som tillkommer är .
1800000 kronor.
Jörgen och Sanije
Ps. Tomtens grundpris var 215000 utan ind. VA och el.
