1 881 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
ang fylla på vattensstem
hej alla! min brunn sina för x antal månader sedan. sett nu att nivån höjt sig i brunn.när brunn sina, så gjorde jag så att jag bytte bottenventil, skarva ett sprucket rör i sugslangen som gick i brunnen. använde riktiga kopplingar och lintråd. nu ligger bottenventil under vatten. tänkte jag skulle köra igång systemet som stått still i flera månader. jag fyllde upp sugslang i brunn med vatten innan jag gänga på den i brunnen.nu håller jag på och fyller på vatten i röret från vattenpump som går från källaren i huset. men det verkar ju ta evighet att fylla på vatten i slangen som ska gå ut i brunn från källaren?! förstår att det kan bli luft fickor så man måste ha tålamod. ibland får jag för mig det är fyllt, men om jag väntar en stund, så har det sjunkit ner i rör. en rörkille jag pratade med, sade att det kan ta flera timmar att fylla på vattenröret... så,,, min fråga e.. gör jag rätt? och måste jag sitta i hela dagar och fylla på, eller räcker det att jag fyller på lite varje dag? eller "dunstar" de bort då? ja e inte så kunnig, men hoppas nån kan hjälpa mig. 
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Det dunstar inte, fyll på när du har tid.
Protte
Protte
hej och tack för svar. ja, jag har gjort så att ja använt mig av en vattenkanna o fyller på,, men det går ju långsamt, då det bildas luft i röret. så vad ja förstått så tar det en evighetstid att fylla på... men men,,, ska väl ge sig. 
Klicka här för att svara