Hej!
Jag har länge varit sugen på ett multiverktyg, och skulle även behöva ny skruvdragare (för att ersätta en Hitachi jag har sedan tidigare där batteriet pajat och som kostar multum att köpa nytt (var nån specialmodell för några år sedan...)), och har dykt på "monterpaketet" från Bosch (http://www.proffsmagasinet.se/verktyg/paketerbjudande/bosch/bosch-108-v-monsterkit-1), och har även sett att man kan få det till betydligt bättre pris från t.ex. Tyskland. Kan jag genom att betala bara lite extra få ytterligare maskiner så är det självklart lockande :)

Men, hur är egentligen maskinerna i paketet? Är dom bra? Nu är jag ingen hantverkare utan vill bara ha bra grejer hemma när det ska renoveras, och frun tycker jag kan få investera lite då hon precis köpt ett par symaskiner :)

Jag har försökt kolla runt på forumet, men det finns så många olika maskiner med snarlika namn, så jag virrar bort mig. Så, hur är paketet? Tigersågen verkar t.ex. riktigt smidig, men fungerar den bra oxå? Är det kraft nog i skruvdragarana för lite "normala" renoveringar/snickerier?

Då jag har sett att många har velat köpa, skrivit att dom ska köpa, eller redan köpt det, så vad tycker ni? Är det värt pengarna?

Tack på förhand!

/ magnus

Har lampan och skruvdragaren. Starka och trevliga.

Verktygen är jättebra och smidiga att använda men kvalitén inte den bästa. För mig dog ficklampan och ett av batterierna efter ett par månaders väldigt lätt användning.

Har blå 10.8 skruvdragare, multimaskin och ficklampa. Skruvdragaren har varit min primära maskin under mina tre år med helrenovering av vår kåk och den har tagit brutalt mycket stryk. Troligtvis ett av mina absolut bästa verktygsköp.

http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/209771-bosch-gsr-10-8-a-2.html

Se denna färska tråd. Bosch blå 10,8 får lovord, är själv användare av Bosch blå och har bara gott att säga. Det är en bit kvar till Festool osv, men jämför du med Milwakee (eller hur det nu stavas...) mfl så är Bosch blå väldigt prisvärda

Skruvdragarna är mycket kraftfulla, jag plågar dom flera gånger i veckan och är mycket nöjd. Minitigern är suverän för små och snabba jobb i trånga utrymmen, men snabba jobb enbart, den drar ur ett batteri på 15 minuter. GOP:en (Fein-motsvarigheten) är också en suveränt verktyg och jag har inget ont att säga där heller.

Jag tycker alla dessa verktyg är bra/prisvärda förutom mutterknackaren, som är för klen.

Ja men detta låter ju jättebra, borde verkligen täcka mina behov. Stort tack för åsikterna!
Då ska jag bara sätta mig och använda skoltyskan och försöka hitta en bra butik oxå, om inte någon har ett bra tips att komma med direkt? :)

Det funkar att både skruva trall och vägg skivor med 10,8v'arna. :)
Rekommenderas!

Jag har sagda kit, skruvdragaren har blivit min nya favorit, multimaskinen tycker jag mest skakar och äter dyra blad, tigersågen är en trevlig maskin, mutterknackaren är jag inte säker på att jag behöver men den funkar bra att skruva ihop IKEA-möbler med =)

Väldigt bra verktyg men jättedum lösning på lådan.

Det är en stor L-Boxx med 4st plasttråg som du lägger verktygen i.

Dessa tråg är gjorda i väldigt tunn och bräcklig plast och kommer gå sönder ganska omgående, detta kommer resultera i att alla verktygen och batterierna ligger huller om buller i lådan.

Jag har skruvdragaren och multimaskinen och är väldigt nöjd med båda. Tycker väl visserligen att min 14,4V skruvdragare ligger skönare i handen pga att den är lite mindre i själva greppet men 10,8:an är väldigt liten och smidig. Använder båda ganska flitigt och tar ofta den som ligger bäst till. Till vardagliga grejer duger kraften gott i 10,8:an. Multimaskinen är verkligen som alla säger ett verktyg som kommer till användning oftare än vad man kan tro. Skönt att ha den utan sladd också.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.