Hej alla!

Jag tröttnade på att inte hitta supersimpel app för att visa timpriserna på el som passade mina behov. Så jag byggde en själv.

Saker jag inte gillat i de appar jag redan testat:
* Annonser
* Tracking
* Microtransaktioner
* Otydliga grafer (sjunker priset kl 10 eller kl 11?)
* Man behöver byta vy för att kolla morgondagens priser.

Men eftersom Google Play tvingar en att göra ett test med minst 12 användare under 14 dagar innan man får lansera den till allmänheten så behöver jag nu lite testare.

Bifogar några bilder.

Om man vill vara med och testa så tar jag jättetacksamt emot er email som ni har reggad på ert Google-konto. Antingen i tråden eller som DM.

Ps: Jag förstår att många av er redan hittat appar som ni är jättenöjda med, och då ska ni fortsätta använda dem! :) Men skulle vilja hålla de diskussionerna utanför den här tråden.

Trevlig midsommar allihopa! <3

• Appskärmdump visar elpriser per timme i SE3. Priserna varierar från 38,5 öre/kWh vid midnatt till –3,5 öre/kWh på eftermiddagen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Appens inställningssida med val för elprisområde i Sverige och utseende. SE3 och ljust tema är markerade.
    Skapa konto
  • Appskärmbild som visar timpris för el i SE3 idag, med öre/kWh från 00:00 till 23:00. Kl 09:00 är markerat med 2,9 öre/kWh.
    Skapa konto
  • Inställningsskärm för app med val av elprisområde och tema, som SE3 Södra Mellansverige och systemutseende.
    Skapa konto
  • Gilla
spendera
  • Laddar…
Skickar över via dm.

• Gilla
samuel99
  • Laddar…
Har lagt till er som skickat dm till test-listan. Skulle behöva några fler :)

En liten bugg (eller handhavande?). När jag växlar tillbaka till en öppen app vill den inte uppdatera markeringen för tiden. Finns (vad jag vet) inget sätt att ladda om?
Skärmbild av elpriser per timme i app; klockan visar 17:23. Markeringen är kvar på 14:00 med priset -3,8 öre/kWh.
Skapa konto

Tiden var 17:23 på skärmklippet ovan.

Annars är appen enkel o funktionell.

• Gilla
samuel99
  • Laddar…
S spendera skrev:
En liten bugg (eller handhavande?). När jag växlar tillbaka till en öppen app vill den inte uppdatera markeringen för tiden. Finns (vad jag vet) inget sätt att ladda om?
[bild]
Tiden var 17:23 på skärmklippet ovan.

Annars är appen enkel o funktionell.
Good find!

Hjälper det under tiden att gå till inställningar och sedan tillbaka?

S samuel99 skrev:
Good find!

Hjälper det under tiden att gå till inställningar och sedan tillbaka?
Jo då uppdatera den, men hade varit bra om den kollade tiden automatiskt och uppdaterar eller en knapp/dra ner för att göra der.

S spendera skrev:
Jo då uppdatera den, men hade varit bra om den kollade tiden automatiskt och uppdaterar eller en knapp/dra ner för att göra der.
Såklart! Given fix nästa version.

• Gilla
spendera
  • Laddar…
S spendera skrev:
Nu finns det en uppdaterad version med fix!

• Uppdateringsskärm för appen "Elpriset (förtur)" med alternativ att avinstallera eller uppdatera, inklusive nyhetsinformation och feedbackmöjlighet.
    Skapa konto
Snabbt jobbat, jag testar vidare för att se att allt funkar som det är tänkt.

Behöver du fler som testar eller har du så du klarar dig?

Verkar som knapparna för pris och inställningar har hoppat ner lite för långt.
När man scrollar så blandas pris/tid med statusraden.

Har en OnePlus 12 med senaste android

• Tidsplan för elpriser där knapparna för pris och inställningar överlappar statusraden på en OnePlus 12 med Android.
    Skapa konto
Liten visuell grej men som du ser på min screenshot och även tidigare i tråden så syns inte hela texten för Priser och Inställningar.

Jag kör Samsung Galaxy S23.

• Skärmdump av elpriser per timme i området SE3, vissa tidsstämplar och priser synliga; Priser och Inställningar texter delvis avskurna.
    Skapa konto
  • Screenshot av programvaruinformation på en Samsung Galaxy S23, visar versioner för One UI, Android, Google Play-systemuppdatering och Knox.
    Skapa konto
K Kennster skrev:
Liten visuell grej men som du ser på min screenshot och även tidigare i tråden så syns inte hela texten för Priser och Inställningar.

Jag kör Samsung Galaxy S23.
Snyggt hittat! Kommer en update inom kort, hoppas redan ikväll.

Dede77 Dede77 skrev:

Kommer fix ikväll på statusrad och avklippta tabb-texter!

Dede77 Dede77 skrev:

Nu finns det ny version ute med fixar för statusbar, tabbar och bättre läsbarhet på inställningssidan i dark mode 🎉

Tack för hjälpen ni som varit med och testat! Jag har släppt 5-6 nya versioner under tiden med mindre ändringar och buggfixar efter feedback från er 👏🏼. Jag har nu haft "minst tolv testare under 14 dagar" och har kunnat ansöka om att göra appen tillgänglig för allmännheten. Hoppas det går vägen!

• Gilla
Kennster och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.