Vi har beställt nytt kök från Vedum med bl.a. bänkskåp för inbyggnadsugn. Försäljaren nämnde att det kan vara så att det endast är vitvaror från Electrolux och Husqvarna som fungerar i deras stommar. Jag tänkte att det måste struntprat eftersom leverantörerna samarbetar för att tjäna pengar. Stommarna måste ju ha standardmått, likaså de flesta vitvaruleverantörerna.

Kan det verkligen vara så som säljaren berättade för oss? Jag har inte beställt vitvaror än och det måste göras inom några dagar.

Bänkskåpet har har bredden 60 cm med följande beskrivning: "Skåp för ugn, öppn 590 mm, med en standardlåda."

Ugnen vi hade tänkt använda är Whirlpool AKZ 431, Tekniska data och produktblad säger inte riktigt samma men det borde väl passa med ovanstående bänkskåp, eller är jag helt ute och cyklar?

http://www.tretti.se/vitvaror/inbyggnadsugnar/vita/whirlpool-akz-431-wh

Kan säga som så att jag har en Electrolux diskmaskin den går inte in i mitt fall (HTH´s stomme). Jag har 60cm mellan skåpen men! idioterna på Electrolux har gjort maskinen typ 598mm så vill de att man ska trycka in 2 tjocka mental fästen som ska skruvas in i stommen för att fästa maskinen men är helt omöjligt!!!!! då den blir bredare än 603-604 mm bred och jag kan inte ändra detta då bänkskivan sitter på plats och allt.... Och när man ringer Electrolux låtsas det som det regnar... så deras kanske är bredare än vanliga då... men jag har svårt att tro det...

Men kan vara så av ren försiktighet att man säger så för att det kan alltid förekomma avvikelser.

Och att de har provats med deras varor så har de inte lovat något de inte kan hålla.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.