Tack igen för alla svar. Jag har också kollat och ser inte heller hur det ska kunna bli kontakt på stiften innan stiften blir oåtkomliga för en person. Kontakten sitter också ordentligt fast och känna helt stabil.Det säljs (åtminstone erbjuds som alternativ på webb:en) denna typ av spisvakt fortfarande av ett antal företag. Jag ringde upp ett av dem och frågade och han sa att det var ett oförståeligt besked från Elsäkerhetsverket och menade att elektriker installerar dessa även idag eftersom de tycker att de är bästa alternativet.
Ja du i bland så kommer det mer än man smälta .och blir lite villrådigt på den info som kommer
Det finns även en modul ( paket ) från Norwesco för att kunna ta ut till en ugn , blir det spisuttaget plus
uttag för ugn . Har inte satt något sådant men; finns
Det med Norwescon är att det inte går att ha något 2 fasigt , bara 3 stift Fas , Noll Jord
Det finns även en modul ( paket ) från Norwesco för att kunna ta ut till en ugn , blir det spisuttaget plus
uttag för ugn . Har inte satt något sådant men; finns
Det med Norwescon är att det inte går att ha något 2 fasigt , bara 3 stift Fas , Noll Jord
Det verkar väldigt konstigt att ESV har invändingar mot Norwescouttagen, jag kan inte se något dåligt med dem.
Skulle jag vara du skulle jag med gott samvete (låta) installera ett Norwescouttag.
Att uttaget inte kan ha tvåfaslaster spelar inte så stor roll eftersom man antingen har enfasmatning (och kan använda Norwesco) eller trefasmatning (och kan använda Perilex). Stickpropp/uttagskombinationer för specifik tvåfasmatning har jag inte sett.
Ett specialfall är gula CEE-don som används för 2x55V på brittiska byggarbetsplatser men då är det ett motfassystem och inte ett renodlat tvåfassystem. (Ja, detta är svårt OT).
Skulle jag vara du skulle jag med gott samvete (låta) installera ett Norwescouttag.
Att uttaget inte kan ha tvåfaslaster spelar inte så stor roll eftersom man antingen har enfasmatning (och kan använda Norwesco) eller trefasmatning (och kan använda Perilex). Stickpropp/uttagskombinationer för specifik tvåfasmatning har jag inte sett.
Ett specialfall är gula CEE-don som används för 2x55V på brittiska byggarbetsplatser men då är det ett motfassystem och inte ett renodlat tvåfassystem. (Ja, detta är svårt OT).
Ett tips är att montera uttaget med infart i sidled eller uppochner , vid överkok
rinner det ner vatten på väggen och in i uttaget , gärna med en liten sträng silikon eller
målarfog i kanten mot väggen , inget kan rinna in då
Har sett för många perilexuttag som vatten kommit in i och kortis som följd
rinner det ner vatten på väggen och in i uttaget , gärna med en liten sträng silikon eller
målarfog i kanten mot väggen , inget kan rinna in då
Har sett för många perilexuttag som vatten kommit in i och kortis som följd
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Andra strykningen två månader efter den första - behövs tvätt igen?
Fasad -
Ändrade besiktningsregler för veteranbilar
Bilar & andra fordon -
Gräva en grop åt andra?
Grund & Markarbeten -
Indirekt ansökningsavgift för andrahandsupplåtelser?
Bostadsrätt -
Vid saftigt första bud, första visn hur länge vänta in andra bud/skriv
Köpa & Sälja hus