Om man ska bygla en RK 6:a mellan 2 dvärgbrytare, för att det ska bli optimal
kontakt - ska det då användas ändhylsa eller ej? Det är 2 stycken Hager c10 automater med Quick Connect. Enligt tillverkarens anvisning sitter det hissklämmor på inkommande
 
  • Gilla
Lassebo
  • Laddar…
tommib
Sett till kontaktyta blir den större om du inte använder ändhylsa. I praktiken kvittar det nog men en dåligt pressad ändhylsa är garanterat sämre.
 
F Fredrik K80 skrev:
Om man ska bygla en RK 6:a mellan 2 dvärgbrytare, för att det ska bli optimal
kontakt - ska det då användas ändhylsa eller ej? Det är 2 stycken Hager c10 automater med Quick Connect. Enligt tillverkarens anvisning sitter det hissklämmor på inkommande
Utan hylsa men med lite nogranhet och fingerkänsla
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Sett till kontaktyta blir den större om du inte använder ändhylsa. I praktiken kvittar det nog men en dåligt pressad ändhylsa är garanterat sämre.
Låter rimligt som du skriver med bättre kontaktyta. Med t.ex wago 222/221 är det ju solklart att ändhylsan ska bort men sannolikt samma tanke här isf
 
E elmont skrev:
Utan hylsa men med lite nogranhet och fingerkänsla

Japp det lutar åt det. Den rk:6a jag fått tag på har ändhylsor ditmonterade från början, men är ju lätt att klippa
 
Instämmer med Elmont.
Ingen ändhylsa,
 
U Uffe A skrev:
Instämmer med Elmont.
Ingen ändhylsa,
Tack för input
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.