En engelsktalande entreprenör har kontaktat oss för att sälja in omläggning av vår infart på cirka 100 m2 med grus samt läggning av cirka 12 plattor 600x600 mm utanför vårt hus till en kostnad av 45 000 kronor. I arbetet ingår att jämna till marken, föra bort överskott på gammal singel och jord, lägga dräneringsmatta samt 3-5 cm singel. Den engelsktalande entreprenören hänvisar till att han jobbar rent juridiskt under Anderson Bygg i Tanumshede. Är det någon som har erfarenhet av denna firma samt är det en rimlig prisnivå?

MVH/Bo
 
Man ska vara väldigt skeptisk till uppsökande försäljare (dörrknackare).

Ring till Andersson Bygg och kolla om dom har samarbete med den engelsktalande entreprenören.

Gjort en sökning via Ratsit:
Andersson Bygg i Tanumshede Handelsbolag,
916557-0418, Registeruppgifter; Bolagsform Handelsbolag, Status Aktivt, F-skatt status Har F-skatt, Bildat Uppgift saknas, Registrerat 2007-10-22, Firma registrerad 2007-10-22, Bolagsordning Uppgift saknas, Momsstatus Aktivt, Arb.givare status Ej registrerad som arbetsgivare.
 
Jag har kört distribution i tanumshede i snart 10år och har inte hört talas om dom! Dom kan inte vara speciellt aktiva...
 
Adressen är COLLINS VÄG 4, 457 95 GREBBESTAD

image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mitt råd är att ta in offerter från andra kända firmor och sen anlita någon av dem. Precis ALLA varningsklockor ringer vid den här typen av uppsökande verksamhet.

Om du får in offerter som är likvärdiga så tar du ju hellre in en känd firma. Är offerten mycket lägre än andra firmors? Ja, då har du ju nästan ett kvitto på att något är skumt. Med andra ord, anlita en annan firma.

Ska tillägga att jag inte vet något om firman ovan i sig. Men det är inte värt risken, enligt mig.
 
Vi tog in anbud från andra entreprenörer och engelsmannnens var prisvärd, vi kollade med referens, annan kund som var nöjd med arbetet dock påpekade referensen att man kan uppfatta engelsmannen som mycket framfussig av sig, enormt entreprenörsdriven. Arbetet är utfört med belåtenhet, några mindre brister skall åtgärdas nästa vecka, se några bilder längre ned. Det som stör oss är dock fakturan vars avsändare är Andersson Bygg i Tanumshede (felstavad). Sedan har vi via SMS fått ett bankkonto i England dit vi skall betala ersättningen. Det känns lite märkligt att man betalar till bankkonto i England när arbetet utförs i Sverige eller har jag missat något? Man vill ju inte riskera att Skatteverket underkänner fakturan när man om något år skall sälja huset och inte får dra av denna kostnad från vinsten man gör vid försäljningen ... Magkänslan är att engelsmannen inte skattar något i Sverige utan tar ut allt i England oskattat???

2015-10-09 Andersson Bygg Faktura utan adress text.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_5394.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_5396.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_5397.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • 2015-10-09 Andersson Bygg Faktura utan adress.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du ringt och pratat med Jim Patrik Andersson på byggfirman Andersson Bygg?

Att få ytan fin precis efter läggning är inga problem, frågan är hur det ser ut efter några år.
 
  • Gilla
santos
  • Laddar…
Det är väl rätt uppenbart att allt inte står rätt till?!
Vad hände med det första erbjudandet på 45000?
 
Redigerat:
  • Gilla
santos
  • Laddar…
Ingen seriös firma bör väl kräva förskottsbetalning ? Såvida inte du som kund har problem med din betalningsförmåga och har aktiva ärenden hos tex kronofogden.
Vad är det med allt arbetet som är "garanterat" kan man ju undra? Garanterat bra/dåligt snabbt, undermåligt eller bristfälligt kanske?
Detta låter högst oseriöst.
 
  • Gilla
santos
  • Laddar…
jaanabobo skrev:
En engelsktalande entreprenör har kontaktat oss för att sälja in omläggning av vår infart på cirka 100 m2 med grus samt läggning av cirka 12 plattor 600x600 mm utanför vårt hus till en kostnad av 45 000 kronor. I arbetet ingår att jämna till marken, föra bort överskott på gammal singel och jord, lägga dräneringsmatta samt 3-5 cm singel. Den engelsktalande entreprenören hänvisar till att han jobbar rent juridiskt under Anderson Bygg i Tanumshede. Är det någon som har erfarenhet av denna firma samt är det en rimlig prisnivå?

MVH/Bo
"Rent juridiskt" jobbar under Andersson Bygg?? Glöm det.

Andersson Bygg är ett handelsbolag. Dom enda som kan och får teckna firma är firmatecknarna. Firman har heller inga anställda. Alltså är den offerten du fått inte från Andersson Bygg.

Om du anlitar den engelska snubben har du inte anlitat Andersson Bygg och har inget att hämta om du vill reklamera. Om den engelska snubben sticker med förskottsbetalningen har du inget att hämta hos Andersson Bygg. Alla varningsklockor ringer och jag säger bara: Walk Away!

Låt dig inte luras av "ett bra pris". Jag sätter min skruvdragare på att om du betalar ett förskott drar han med pengarna.
 
  • Gilla
santos
  • Laddar…
Vi har inga betalningsproblem så inget förskott skulle behövas. Vi har sökt telefonledes företrädare för Andersson Bygg i Tanumshede men får inget svar. Jag har hittat mobiltelefon nummer till en Patrick Andersson som bor i Tanumshede enligt hitta.se. När jag ringer detta telefonnummer svarar en person utan att ange namn men som hävdar att han inte är Patrick Andersson och att han inte känner igen detta namn. Orsaken till att jag sökte en Patrick Andersson i Tanumshede är att enligt solidinfo.se är Andersson, Jim Patrick en del av Andersson Bygg med organisationsnummer 916557-0418 vilket engelsmannen anger på sina reklamblad, offerter och fakturor. Andersson Bygg finns i Tanumshede så det är inget konstigt att man letar efter företrädare för företaget i samma stad ...

Tur i allt är att han gjort arbetet klart med bra resultat hittills :-) men jag tänker inte betala innan han kan presentera en korrekt faktura. Självklart inser jag att arbetets verkliga kvalitet ser vi först nästa sommar när vintern har släppt sitt grepp ... så han har inte kunnat sticka med förskottet då han inget fick :-)
 
Har du provat dessa nummer?

image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gick in på Ratsit, sökte på organisationsnummret, klickade vidare på bolagsman.
Här är till den andra bolagsmannen:

image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack för tipsen! Jag har tidigare provat med 076-1111992, efter lång tid svarade en man utan att ange sitt svar. När jag frågade efter Patrick Andersson förnekade han att han skulle vara det alternativt att det skulle finnas någon på detta nummer. Han som svarade sa även att många andra ringt detta telefonnummer ringt detta telefonnummer och sökt en Patrick Andersson. Antingen ljuger han som svarade eller så har någon tecknat "falskt" telefonabonnemang med Patrick Andersson som "falsk"abonnent och "falsk" adress. image12.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nej nej och åter nej. Bluff och båg från början till slut, det är min fasta övertygelse. Asfaltsläggare, plattsättare och verktygsslipare som pratar engelska och jobbar på uppdrag av firmor som ingen känner till, inte har några anställda och inte går att nå på telefon bör deporteras snarast möjligt. Jobbet kommer bli dåligt utfört och på grund av olika orsaker så kommer du få en faktura på ett betydligt högre belopp än överenskommet. När du invänder mot det så blir det en mycket hotfull stämning.
 
  • Gilla
santos
  • Laddar…
Dessa människor ska man akta sig för. De stjäl, hotsr och misshandlar. Och den annonsen med 35%rabatt är rätt oseriös. Vad är det rabatt på?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.