1 853 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Anbud
Ska skaffa mig en ny panna. Tänkte ta inte lite anbud men hur går jag till väga och hur jämför man bäst? Är det bara till at ringa några lokala rörmockare och säga; Hej vill du ge mig et anbud på at installera min panna?
Vi håller på med detta just nu! En rörfirma som jag blev hänvisad till via Euronom har redan varit här och lämnat en offert, den slutade på 149 000 för en vedpanna med 1500 liters ackumulatortank
Denna vecka väntar vi oss att ytterligare två eller tre rörkrökare kommer och tittar på huset för att lämna offerter, två av dessa har har utmålat totalkostnaderna som troligen under 90 000... De pannor som vi väljer mellan är Baxi Bonus 30 och Effektas Woody. Dessa två är nog för små för dina behov då vårt hus bara är 95 kvm plus källare.
Vi var på mässan NordBygg i Älvsjö i förra veckan, det var mycket värt att få klämma och känna på alla pannor i verkligheten, det var flera tidigare kanidater som föll bort där.
Alltså, antingen kontaktar du en rörfirma som du känner förtroende för och ber dem komma med en offert, eller så går du via de panntillverkare som du är intresserad av och ber dem kontakta dig via sina återförsäljare.
Lycka till!
Vi var på mässan NordBygg i Älvsjö i förra veckan, det var mycket värt att få klämma och känna på alla pannor i verkligheten, det var flera tidigare kanidater som föll bort där.
Alltså, antingen kontaktar du en rörfirma som du känner förtroende för och ber dem komma med en offert, eller så går du via de panntillverkare som du är intresserad av och ber dem kontakta dig via sina återförsäljare.
Lycka till!
Mitt pannbyte (solfångarna borträknade) kostade 113000:-
Klicka här för att svara