@
Hej,

Har köpt markiser med AMB motor och sol/vind automatik (alltså de som säljs av Skånska byggvaror mfl.).

Motorn fungerar bra och om det blåser eller blir mörkt så går markiserna in. Men . . . De går inte ut av sig själva oavsett hur lågt lux värde jag ställer in.

Fjärrkontrollen är i autoläget.

Någon som varit med om liknande och har någon lösning?

@ @ndreas skrev:
Hej,

Har köpt markiser med AMB motor och sol/vind automatik (alltså de som säljs av Skånska byggvaror mfl.).

Motorn fungerar bra och om det blåser eller blir mörkt så går markiserna in. Men . . . De går inte ut av sig själva oavsett hur lågt lux värde jag ställer in.

Fjärrkontrollen är i autoläget.

Någon som varit med om liknande och har någon lösning?
Det är en säkerhet för markiserna att dom går in. Ska återställas manuellt. Annars kommer dom att åka JOJO in och ut, blåser det, så kan det bli lite stilla ibland, med JOJO som följd.

@
J jonaserik skrev:
Det är en säkerhet för markiserna att dom går in. Ska återställas manuellt. Annars kommer dom att åka JOJO in och ut, blåser det, så kan det bli lite stilla ibland, med JOJO som följd.
Nja....i auto läget ska de gå ut och in automatiskt efter sol/moln/vind?

@ @ndreas skrev:
Nja....i auto läget ska de gå ut och in automatiskt efter sol/moln/vind?
En del automatik ska programeras med handdelen, du får läsa manualen bokstavligt.

@
J jonaserik skrev:
En del automatik ska programeras med handdelen, du får läsa manualen bokstavligt.
Jo, det är det jag gjort...men ändå så vill det sig inte 🤔 det är denna trädlösa sol/vind sensor med tillhörande fjärr det gäller. Någon annan som haft samma problem?

• Trådlös sol- och vindsensor med knappar, skärm och rotationsblad på en vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
@ @ndreas skrev:
Jo, det är det jag gjort...men ändå så vill det sig inte 🤔 det är denna trädlösa sol/vind sensor med tillhörande fjärr det gäller. Någon annan som haft samma problem?
Finns det något som fabriksinställning, nolla allt och programera om allt,brukar i bland gå.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.