Hej,
Har köpt markiser med AMB motor och sol/vind automatik (alltså de som säljs av Skånska byggvaror mfl.).
Motorn fungerar bra och om det blåser eller blir mörkt så går markiserna in. Men . . . De går inte ut av sig själva oavsett hur lågt lux värde jag ställer in.
Fjärrkontrollen är i autoläget.
Någon som varit med om liknande och har någon lösning?
Har köpt markiser med AMB motor och sol/vind automatik (alltså de som säljs av Skånska byggvaror mfl.).
Motorn fungerar bra och om det blåser eller blir mörkt så går markiserna in. Men . . . De går inte ut av sig själva oavsett hur lågt lux värde jag ställer in.
Det är en säkerhet för markiserna att dom går in. Ska återställas manuellt. Annars kommer dom att åka JOJO in och ut, blåser det, så kan det bli lite stilla ibland, med JOJO som följd.@ @ndreas skrev:Hej,
Jo, det är det jag gjort...men ändå så vill det sig inte 🤔 det är denna trädlösa sol/vind sensor med tillhörande fjärr det gäller. Någon annan som haft samma problem?J jonaserik skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tillägsisolera i samband med takbyte, med vad?
Tak & Vind -
Vad är rätt ambitionsnivå för isolering av mitt 8,5kvm förråd/verkstad?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Ta bort luftning i takfot och isolera i samband med uterumsbyggnation
Byggmaterial & Byggteknik -
Isolera tak i samband med takbyte
Isolering -
Batteri i samband m solpaneler
Solceller, Solfångare, Solenergi