Hej alla proffs! ;)

Vi funderar på att bygga ett Älvsbyhus. Pga utseende och läge på vår (ev. blivande) tomt så tycker vi att Mimer passar bäst. Vi är lite sugna på förhöjt väggliv, mest för att det ökar känslan av rymd på övervåningen men hur ser det ut på utsidan rent estetiskt?

Är det någon som har bilder på ett Älvsbyhus med förhöjt väggliv? Är det någon som har bilder på ett Mimer, både inne-och utebilder är av intresse. Är det något annat ni tycker vi ska tänka på så dela gärna med er! :)

Jag tror att detta hus är med förhöjt väggliv, ser så ut iaf...

pihlajatar1.jpg

Om man jämför med detta:

gult_hus.jpg

Tack för det Emmakr. Fler bilder någon?

Är det verkligen så ovanligt med förhöjt väggliv på älvsbyhus så att det inte finns fler bilder än så här? :o Är det ingen som har egna bilder?

Jag vet att Hjältevadshus visningshus i Åstorp har förhöjt väggliv...

Finns bara en liten bild, men man ser ju lite i alla fall:

662.jpg

Och här ser du ett av deras (Hjältevadshus) utan förhöjt väggliv:

557.jpg

Med älvsbyhus grundtankesätt att inte ändra planlösningar, så trodde jag inte att det gick att få förhöjt väggliv heller...? :-/

Förhöjt väggliv var nå`t som ä-hus kom med i början av året, så det finns nog inte så många byggda än med tanke på deras leveranstider

Har precis tittat in på ÄH hemsida. Dom har uppdaterat med många nya bilder, både interiört och exteriört! :o Det fanns flera bilder på hus med förhöjt väggliv... Äntligen!! :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.