Du har nog missat en hel del trådar ser jag !!!

Jörgen och Sanije

Hej!

Ska bygga ä-hus.

Ja, det känns bra.

Nej, tycker "Jorgaren" verkar vara en dålig försäljare till ä-hus (läs alla andra trådar där ovanstående har sagt sitt...).

Jepp. Har lärt oss sanslöst mycket av alla kunniga människor som orkar svara på dumma frågor av oss nybörjare!

:-D
/Lage

Ursäkta vad ?? Jag är ingen försäljare mitt namn är Jörgen Sorsa och jag bygger ett Älvsbyhus Oden i Hässleholm som ska börja monteras den 10 Maj, och inget annat, men jag ber om ursäkt för att jag försöker försvara mitt husval efter alla påhopp här inne på Älvsbyhus och hur jä-la dåliga de är bara för att de råkar vara lite billigare än andra. Du om någon borde kanske förstå mig som bygger ett Älvsbyhus !!!

Jörgen och Sanije

Jorgaren skrev:
Ursäkta vad ?? Jag är ingen försäljare mitt namn är Jörgen Sorsa och jag bygger ett Älvsbyhus Oden i Hässleholm som ska börja monteras den 10 Maj, och inget annat, men jag ber om ursäkt för att jag försöker försvara mitt husval efter alla påhopp här inne på Älvsbyhus och hur jä-la dåliga de är bara för att de råkar vara lite billigare än andra. Du om någon borde kanske förstå mig som bygger ett Älvsbyhus !!!

Jörgen och Sanije
dags att ge en varning Madelene?????

Vi har som sagt byggt ett Älvsbyhus och är nöjda med huset. Ur vårt ekonomiska perspektiv var det planlösningen i Älvsbyhus model Höner som passade oss bäst. Vi ville ha ett hus som matchade våra önskemål samt ha råd att leva.

Det vi inte var nöjda med var hur vi blev behandlade av säljaren. Han var arrogant, bla sa han saker som han sedan inte stod för. Detta har vi tagit upp i flera trådar.

Jag tycker inte att standarden är läge än i andra hus, visst man hade kanske velat kunna välja annat märke på vitvaror eller tapeter. Men vi resonerar som så att om 5 år kanske vi vill tapetsera/måla om och då har vi råd med det. Vi tycker att vi fått mycket hus för pengarna.

Visst hade man haft så mkt pengar aså man inte hade behövt tänka på det hade vi med all säkerhet byggt ngt annat - säkerligen en arkitektritad villa. Jag skulle även vilja ha en BMW Z3, min sambo en lambourghini - istället har vi en volvo.

Jorgaren skrev:

Jörgen och Sanije
Svårt att ta kritik??
Ta inte allt så bokstavligt, det blir bara ännu roligare för vissa då.... 8)

sanne78 skrev:
Vi har som sagt byggt ett Älvsbyhus och är nöjda med huset. Ur vårt ekonomiska perspektiv var det planlösningen i Älvsbyhus model Höner som passade oss bäst. Vi ville ha ett hus som matchade våra önskemål samt ha råd att leva.

Det vi inte var nöjda med var hur vi blev behandlade av säljaren. Han var arrogant,  bla sa han saker som han sedan inte stod för. Detta har vi tagit upp i flera trådar.

Jag tycker inte att standarden är läge än i andra hus, visst man hade kanske velat kunna välja annat märke på vitvaror eller tapeter. Men vi resonerar som så att om 5 år kanske vi vill tapetsera/måla om och då har vi råd med det. Vi tycker att vi fått mycket hus för pengarna.

Visst hade man haft så mkt pengar aså man inte hade behövt tänka på det hade vi med all säkerhet byggt ngt annat - säkerligen en arkitektritad villa. Jag skulle även vilja ha en BMW Z3, min sambo en lambourghini - istället har vi en volvo.
Hehe..precis så. Vi byggde ett "billigt" (nåja) Ä-hus 2001. Nu låter vi ungarna röja bäst de vill så får vi en anledning att frächa till kåken om 10 år... :-)

/herman

Jorgaren skrev:
Jag håller med om att Älvsbyhus inte är ett svar på alla drömmar om en lyxkåk men jag bygger Älvsbyhus ändå och jag tänker inte heller be om ursäkt för det för jag tycker de pengar jag ger för en helt ny villa är jag bra  jä-la nära iallafall sen kan alla som är så bror duktiga som bygger sina hus själva och eller köper dem 1.5 till 2 miljoner dyrare än jag säga vad de vill för jag kunde inte bry mig mindre dessutom är jag bara en i mängden som bygger med Älvsbyhus för vi är trots allt fler än 23000 "idioter" som gjort just detta.

MVH /
En av oss dåliga.

Jörgen och Sanije
Men herrejösses. Är det någon som ö.h.t. antytt att du skulle behöva be om ursäkt för att du valt Ä-hus? Den enda i den här tråden jag sett som ser ner på andra, är du när du kallar dem som väljer andra vägar än den du valt för "bror duktiga".

Jeeez. >:(

Det är inte bara i denna tråden som detta diskuteras.

Jörgen och Sanije

Hej Jorgaren,
Nu har jag läst igenom denna tråd ett par gånger. Jag har inte märkt i denna tråd att man sett ned på Älvsbyhusbyggare någonstans. Om man gjort det i andra trådar borde du nog ta den diskussionen i dessa trådar och inte slå hej vilt omkring dig i den här tråden. Det leder ingenstans roligt är jag rädd.
Om vi skulle bygga för att bo en längre tid, inte behövde bry oss så mycket om värdet och inte hade tid att lägga ned på att leda byggprocessen själva skulle vi antagligen bygga ett Älvsbyhus själv. Nu passar inte Älvsbyhus våra planer för tillfället men det kanske gör det någon gång i framtiden. Det får vi se då. Då kommer jag kanske fråga dig om råd i vad man bör tänka på när man köper Älvsbyhus. Det låter som om du är nöjd med ditt val vilket är kul att höra.

mvh
David (som kör en Volvo 240 DL Automat -79 års modell som går drömmen, apropå biljämförelsen)

Jag tackar för det !!! Har lagt ner min diskusion, brusade upp ett tag . SORRY !

Jörgen och Sanije

Det är lätt hänt. Har själv brusat upp ett par gånger här på forumet, (men har tyvärr varit för stolt för att erkänna det efteråt). ;) Starkt gjort, Jorgaren!

mvh
David

Tackar !!

Jörgen och Sanije

[quote author=David
David (som kör en Volvo 240 DL Automat -79 års modell som går drömmen, apropå biljämförelsen)[/quote]

Jag tänkte bara berätta jag kör en 740 en suverän bil !!

Jörgen och Sanije

på vintern också ?? sparat lite på sanden ?
(volovägare själv..)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.