3 483 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Älvsbyhus Höner
Jag tänkte höra om någon av er som har byggt eller ska bygga ett Älvsbyhus av modell Höner kan hjälpa mig med en liten sak. Vi har valt den planlösning som innebär ett litet v-rum plus 3 sovrum nere. Det jag vill veta är vilka mått det är på de olika väggarna i v-rummet. Hur mycket möbler får ni rum med på ett ungefär? Jag vet att det är ganska litet, därför behöver jag måtten så vi kan beställa möbler som passar. Tack på förhand! ;D
Jag har inte fått dem ännu...och vi ska iväg och kolla på en Chesterfield-grupp i helgen. Behöver bara veta hur långa väggarna är. 
Det är inte alltid ritningarna är ställer helt på millimetern. På Tyr diffar det 2 dm i hallen mellan ritningen och katalogskissen.
Det som är i katalogen är med andra ord inte helt korrekt.
Ring Älvsbyhus så faxar de över en ritning till dig, om inte annat så är det säkert någon vänlig själ som kan mäta åt dig (eller kolla sin ritning). Själv är jag på jobbet nu...
Hur har ni tänkt möblera, och var kommer extrarummet (vid tvättstugan (bra för då slipper ni så lång "korridor) eller vid sovrummen?
Det som är i katalogen är med andra ord inte helt korrekt.
Ring Älvsbyhus så faxar de över en ritning till dig, om inte annat så är det säkert någon vänlig själ som kan mäta åt dig (eller kolla sin ritning). Själv är jag på jobbet nu...
Hur har ni tänkt möblera, och var kommer extrarummet (vid tvättstugan (bra för då slipper ni så lång "korridor) eller vid sovrummen?
Alla sovrummen är jämte varandra...v-rummet är jämte tvättstugan. Det är den spegelvända planlösningen på Höner. Vi har tänkt att skaffa barn i framtiden och vill åtminstone när de är små, bo på samma plan. När de blir lite äldre så flyttar vi vuxna upp på andra våning där vi har tänkt ha ett stort sovrum plus ett vardagsrum, toalett och klädkammare.
8)
8)
Klicka här för att svara