Erik Johansson, du har pm från mig.

Hej och tack för alla bra svar:) idag fick vi lånelöfte från banken:-)
Vi har tänkt om lite och kommer att bygga ett Ägir istället kommer bli en träfasad

Hej!

Var lite rädd att tråden dött. :)

Fick rett ut allt med Marlen i alla fall så nu vet alla att jag inte har något med Älvsbyhus att göra. Det är som jag skrev till henne att jag känt mig närmast euforisk efter att ha bott 10 år i lägenhet äntligen flyttat in i vårt nybyggda hus. Därav kanske mitt inlägg lät lite väl positivt. Men faktum kvarstår att allt som företaget Älvsbyhus haft ansvar för har gått fantastiskt smidigt.

Sedan finns det bra och mindre bra saker på själva huset. Men överlag är det väldigt små saker som vi är missnöjda med. Och visst finns det fallgropar även när man bygger med Älvsbyhus. Men tack vare byggmetoden så blir de ju färre än med många andra. Jag brukar kalla mig själv för "forumknarkare" och jag spenderade därför merparten av min lediga tid under vintern med att läsa allt jag kunde hitta från folk som byggt Älvsbyhus. Det har resulterat i att vissa detaljer på vårt hus för i stort sett inga pengar alls håller en högre upplevd standard än våra grannars hus. Det gäller framförallt lyhördheten som sänkts genom att de rumsskiljande innerväggarna gipsades av bygglaget utanpå spånskivorna (som endast är 10mm tjocka). Min närmast vansinniga informationstörst har också resulterat i att jag känner husen och hur de är byggda väldigt väl. Jag var ute dagligen i området även när grannarnas grunder och hus monterades och såg då ett och annat som jag sedan påpekade för vårt bygglag att jag ville ha gjort på annat sätt. ;-)

Därav kanske det kan låta efter mitt förra inlägg som jag visste lite "för" mycket. Det är helt enkelt bara för att jag är lite störd. :-)

/Erik

Tycker det är mycket roligt att du tar dig tid och svarar :-D läser också mycket på forum.
Det är mycket prat om att man kan isolera grunden och ytterbalkarna med cellplast (frigolit) för att få ett bättre klimat i grunden, är det något du vet om ?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.