2 369 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Älvsbyhus - grund
Hej!
När vi byggde Mimer för 2 år sedan behövde vi inte göra så mycket innan grunden "kom".
Det enda vi behövde göra var att fixa dit uppfyllningsmassa eftersom vår tomt var för låg (den behövde höjas).
När vi köpte vår tomt ingick geoteknisk undersökning (den var gjord när tomten styckades av).
För att vara på den säkra sidan så hör med er säljare (be att få prata med grundkillen...)
Lycka till ;D
*Sandra*
När vi byggde Mimer för 2 år sedan behövde vi inte göra så mycket innan grunden "kom".
Det enda vi behövde göra var att fixa dit uppfyllningsmassa eftersom vår tomt var för låg (den behövde höjas).
När vi köpte vår tomt ingick geoteknisk undersökning (den var gjord när tomten styckades av).
För att vara på den säkra sidan så hör med er säljare (be att få prata med grundkillen...)
Lycka till ;D
*Sandra*
Hej igen!
va trist att ni haft otur med er säljare!
Vi får då vara lyckliga över att vår säljare brydde sig... Han var helt underbar! Vi ringde i början (efter vi flyttat in) och frågade honom om ditt och datt. I vissa frågor tog han kontakt med huvudkontoret åt oss!
Har ni försökt att ringa huvudkontoret själva?
*Sandra*
va trist att ni haft otur med er säljare!
Vi får då vara lyckliga över att vår säljare brydde sig... Han var helt underbar! Vi ringde i början (efter vi flyttat in) och frågade honom om ditt och datt. I vissa frågor tog han kontakt med huvudkontoret åt oss!
Har ni försökt att ringa huvudkontoret själva?
*Sandra*
Tyvärr så är jag ingen stjärna på datorer så en hemsida lär nog dröja...braggan skrev:
Iallafall så kan jag berätta att monteringen av huset påbörjades i torsdags och nu står både huset och garaget på plats. Det som återstår utvändigt (förutom målning) är läkt, takpannor och förstukvist.
Invändigt ska snickaren sätta upp takskivor och lägga golv + lite annat smått och gott. Tapeter ska också sättas upp. Sedan återstår inredningen av övervåningen.
Hej!
Här finns några bilder på vårat hus "Mimer":
http://hem.passagen.se/marachinos/thehouse.html
*Sandra*
Här finns några bilder på vårat hus "Mimer":
http://hem.passagen.se/marachinos/thehouse.html
*Sandra*
Lainete...
Blev lite inspirerad av alla fina hemsidor jag hittade här...
Så jag letade upp bilder från vårat husbygge...
Nu finns det bilder från grund till färdigt hus på sidan:
http://hem.passagen.se/marachinos/thehouse.html
Mycket nöje
*Sandra*
Blev lite inspirerad av alla fina hemsidor jag hittade här...
Så jag letade upp bilder från vårat husbygge...
Nu finns det bilder från grund till färdigt hus på sidan:
http://hem.passagen.se/marachinos/thehouse.html
Mycket nöje
*Sandra*
Klicka här för att svara