Vi har suttit och funderat. Vi får parkett i hela vårt Trym(utom förstås badrummen) hus. Kan man lägga klinkers typ en meter ut i köket där man arbetar och resterande parkett? och blir det snyggt? Jag vet att någon har lagt granit i hallen här på sajten men kan man lägga det i vårt hus i Trym då den ena väggen blir länge? kan man få ett bra slut? Tacksam för alla förslag och funderingar. ::)

När man tittar på planlösningen på ert hus så tycker jag att det ser naturligast att isf. lägga klinker ut från den långa gavelväggen och då lägga klinker i rak rad ut från köksinredningen ända fram förbi dörröppningen till tvättstugan, dvs mot gaveln på underskåpet bredvid kyl/frys.
Då får du ju en rak rad med klinker längst in i köket, framför både diskho/DM och spis samt arb. ytorna runtomkring spisen.
Framför "korta" raden med K/F skulle jag låta det vara parkett.

MVH/Christina.

mmh det kan bli rätt bra det där, men tar man den diskussionen med säljaren eller byggherren? :-/

Ja, "byggherren" är ju du själv ;), huruvida sen säljaren ev. kan stå till tjänst med den här typen av tilläggsarbete är nog högst varierande från säljare till säljare.

Annars är det väl bara att komma överens med den som lägger parketten att i den mån de inte kan lägga klinkers så tar ni in en egen plattläggare och att de sedan kan komma överens om arbetsgången, med dig själv som kordinator mest troligt.

Det enda som man väl med säkerhet kan säga är att husleverantören centralt (Ä-hus) befattar sig inte med dylika arbeten, har därempt säljaren eget eller närstående bolag som utför tex. kakling av badrum bör det ju inte vara någon större svårighet att mot kostnadsförslag ifrån dem lägga på detta moment.

MVH och Lycka till//Christina.

ooopsss !!!!! jag känner mig rätt trög. Tack för sådana som du Christina ;D

FamFriden skrev:
ooopsss !!!!! jag känner mig rätt trög. Tack för sådana som du Christina ;D
Du ska inte känna dig "trög", om ett år eller så, kan du själv sitta här (som jag gör nu) och ge råd om saker som då kommer att te sig självklara, men inte med automatik var det för ett par år sedan ;) ;D
Man lär så länge man lever, gäller i högsta grad även mig :)

MVH/Christina.

vet att det kanske låter dumt, men vem ser till så det kommer snickare odyl, om han e sjuk tex. Det måste väl vara någon som ser till så det blir gjort. Vi har ju bara kontakt med säljaren.Malmökontoret fixar sina egna enterprenör är där ingen "herre" där måntro? ???

Själva monteringen av huset, inkl. tapetsering och golvläggning ingår ju sas. i priset från Ä-hus, så det är husleverantören som ser till att huset monteras och färdigställs till utlovad slutbesiktningsdag.
Enligt min erfarenhet så brukar det inte vara några problem alls med de åtaganden som ingår sas. i "standard".

I den händelse ni har separat avtal med säljaren ang. tilläggsarbeten som tex. kakling av badrum/hall/kök, braskamin e.dyl så ankommer det antagligen på honom att se till att saker och ting fungerar enl. det avtal ni har med honom.

MVH/Christina.

jaja nu har jag lite mer kött på benen den här gången. tusen tack :D ;D :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.