977 läst ·
6 svar
977 läst
6 svar
Älvsbyhus blev det...
Nu har vi bestämt oss. Det blev ett Älvbyhus. Är det någon av er som har byggt ett Torgrim? Det är det som vi har valt. Det skall bli intressant att se om alla inlägg stämmer om detta företaget. För det verkar ju som om flertalet av inläggen inte är nöjda med Älvsbyhus. Jag för min del tror inte att dom varken är bättre eller sämre än någon av dom andra. Jag är nöjd så här långt med mina erfarenheter av dom.
Grattis!
Lycka till med ert Torgrim!
Själva har vi byggt ett Mimer.
Vi har bott i huset i 2½ år!
Vi är jättenöjda! Visst är det lite småsaker...
Men det tror jag att ALLA företag råkar ut för!
Inget husföretag kan vara felfritt... Eller???
Någon gång händer det att det blir fel...
Jag tycker att man får mycket hur för pengarna!
Det enda jag saknar är golvvärme i badrummet. Det är det enda golv som jag upplever som "kallt"...
Då ska jag tillägga att vi lagt in klinkers i köket (utan golvvärme) och det golvet känns mycket varmare än i badrummet....
Som sagt: Lycka till mer ert Älvsbyhus!
Välkommen i gänget
*Sandra*
Lycka till med ert Torgrim!
Själva har vi byggt ett Mimer.
Vi har bott i huset i 2½ år!
Vi är jättenöjda! Visst är det lite småsaker...
Men det tror jag att ALLA företag råkar ut för!
Inget husföretag kan vara felfritt... Eller???
Någon gång händer det att det blir fel...
Jag tycker att man får mycket hur för pengarna!
Det enda jag saknar är golvvärme i badrummet. Det är det enda golv som jag upplever som "kallt"...
Då ska jag tillägga att vi lagt in klinkers i köket (utan golvvärme) och det golvet känns mycket varmare än i badrummet....
Som sagt: Lycka till mer ert Älvsbyhus!
Välkommen i gänget
*Sandra*
Hej
Vi skall bygga Torgrim, men får tyvärr vänta till juli...det känns sådär.
Men vi fastnade för samma hus som ni och läser också alla inlägg och hoppas att vi skall ha samma tur.
Vi hade inte tänkt ta golvvärme i badrummen, utan göra om där om ett par år och då kanske lägga in vattenburen värme, men man skall kansle tänka en gång till när det gäller detta?!?!
/Tove
Vi skall bygga Torgrim, men får tyvärr vänta till juli...det känns sådär.
Men vi fastnade för samma hus som ni och läser också alla inlägg och hoppas att vi skall ha samma tur.
Vi hade inte tänkt ta golvvärme i badrummen, utan göra om där om ett par år och då kanske lägga in vattenburen värme, men man skall kansle tänka en gång till när det gäller detta?!?!
/Tove
Vi har tänkt att lägga in golvvärme så småningom i badrummet...
Jag kan dock inte förstå varför just det golvet känns kallare än något av de andra golven? ???
Får ideligen frågan om vi har golvvärme i köket....
Något vi inte har utan klinkern är behaglig att gå på (varmt och skönt)... Vi har funderat på vad det kan bero på... Kan det bero på att vi har torpargrund och inte betongplatta? Ja, det är iallafall den enda förklaringen vi kan komma på... Sen går ju oxå rören till elementen under golvet som säkert oxå är bidragande till den sköna värmen...
Vi är vana sedan innan vid kalla golv... Golven i vårt gamla hus var betydligt kallare än vad vi har i badrummet idag...
Lycka till!
*Sandra*
Jag kan dock inte förstå varför just det golvet känns kallare än något av de andra golven? ???
Får ideligen frågan om vi har golvvärme i köket....
Något vi inte har utan klinkern är behaglig att gå på (varmt och skönt)... Vi har funderat på vad det kan bero på... Kan det bero på att vi har torpargrund och inte betongplatta? Ja, det är iallafall den enda förklaringen vi kan komma på... Sen går ju oxå rören till elementen under golvet som säkert oxå är bidragande till den sköna värmen...
För eran del är väl just nu att fundera på om ni ska lägga ut för den kostnaden nu eller senare...
Vi är vana sedan innan vid kalla golv... Golven i vårt gamla hus var betydligt kallare än vad vi har i badrummet idag...
Lycka till!
*Sandra*
Hej!
Vi har precis fått vårt Älvsbyhus "Sleipner" med "kupa" och är mkt. nöjda så här långt. Montörerna har varit seriösa och de små fel som vi hittat är nästan inga. Några garderober har varit fastmonterade som inte skulle vara det, inredningen i de samma saknas, ett vattenutkast saknas på framsidan samt ett trasigt fönstersmyg.
Dock har vi bemötts av vår kontaktperson mkt. bra och jag är inte orolig för att det inte kommer att lösa sig.
Troligen har de flesta av dessa skador skett vid transporten. Jag har sett att många klagar över att man inte kan ändra lite som man vill i husen, jag tycker dock att då har man missat lite av varför dessa hus håller den
prisnivån de gör, man får det man betalar för. ;D
Vi har precis fått vårt Älvsbyhus "Sleipner" med "kupa" och är mkt. nöjda så här långt. Montörerna har varit seriösa och de små fel som vi hittat är nästan inga. Några garderober har varit fastmonterade som inte skulle vara det, inredningen i de samma saknas, ett vattenutkast saknas på framsidan samt ett trasigt fönstersmyg.
Dock har vi bemötts av vår kontaktperson mkt. bra och jag är inte orolig för att det inte kommer att lösa sig.
Troligen har de flesta av dessa skador skett vid transporten. Jag har sett att många klagar över att man inte kan ändra lite som man vill i husen, jag tycker dock att då har man missat lite av varför dessa hus håller den
prisnivån de gör, man får det man betalar för. ;D
Det är kul att höra att de flesta är nöjda med sina Älvsbyhus. Vi kommer nog att bli nöjda med vårt så småningom. Tyvärr har vi haft otur med mycket slarviga montörer (som dessutom pratar "skit" om ägare till andra hus de monterat) och en mycket otrevlig kontaktperson på Ä-hus. Det har gått åt mycket energi åt att få allt ordnat. Annars trivs vi mycket bra med själva huset och planlösningen.
Hej Evas!Evas skrev:Det är kul att höra att de flesta är nöjda med sina Älvsbyhus. Vi kommer nog att bli nöjda med vårt så småningom. Tyvärr har vi haft otur med mycket slarviga montörer (som dessutom pratar "skit" om ägare till andra hus de monterat) och en mycket otrevlig kontaktperson på Ä-hus. Det har gått åt mycket energi åt att få allt ordnat. Annars trivs vi mycket bra med själva huset och planlösningen.
Hur gick det för Er, är allt ordnat nu??
Vad var det som montörerna hade slarvat med??
Det är ju otroligt dålig stil av ett företags anställda att, inför kommande kunder, prata illa om de kunder man nyss har varit hos, bör väl rimligen föranleda reprimand från företaget om man påtalar detta till huvudkontoret. Kan väl aldrig ligga i ett företags intresse att deras anställda på montörsnivå springer runt i "stugorna" och pratar skit om andra kunder, ger ju en otrevlig känsla även hos nya kunder då man aldrig kan vara säker på att man inte själv är nästa samtalsämne >
MVH/Christina.
Klicka här för att svara