2 337 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Älvsbyhus 1,5 plana villa höner
Hej, jag och min sambo bor i ett älvsbyhus 1,5 plans villa byggt 2010. Tidigare ägare har förberett övervåningen men valde då att sätta in el element. Vi skulle gärna vilja ha vattenburen värme på övervåningen eftersom vi har det på nedre plan och undrar helt enkelt om nån annan gjort det och vet om nibe f750 som vårat värmesystem heter klarar av att värma upp om man kopplar på ytterligare element till övervåningen?
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Det går alldeles utmärkt att utöka med vattenburen värme på övervåningen. Det är förberett på så sätt att det går genomföringar i eran tvättstuga. Låter som att ni inte tänker ge er på detta själv så det är bara ringa en vvsare. Firman har garanterat gjort denna installation i en mängd Prefabhus.9 92johanna skrev:Hej, jag och min sambo bor i ett älvsbyhus 1,5 plans villa byggt 2010. Tidigare ägare har förberett övervåningen men valde då att sätta in el element. Vi skulle gärna vilja ha vattenburen värme på övervåningen eftersom vi har det på nedre plan och undrar helt enkelt om nån annan gjort det och vet om nibe f750 som vårat värmesystem heter klarar av att värma upp om man kopplar på ytterligare element till övervåningen?
Klicka här för att svara