Hej!

Älvdalsfönster tycks bli det fabrikat vi kommer använda oss av när vi bygger ut vårt torp.

Har sett ett gäng fina bilder på dessa fönster, men inga där man använt sig av en 2-glas isolerruta i innerbågen. Eftersom vi behöver komma ner i U=1,2 kommer vi satsa på detta.

Är det någon här som har en bild? Eller som sett ett sånt fönster och kan berätta lite om hur de ser ut?

Mycket tacksam för svar!
/Almson

Ingen som har sett ett Älvdalsfönster?

Ja, det blev iaf Älvdalsfönster med isolerglasruta och såhär efter första titten på de är jag mycket nöjd!Så om nån annan undrar samma sak som jag nån gång i framtiden ska jag nog kunna skaka fram en bild och lite för och emot!

Hej!

Vi har Älvdalsfönster i hela vårt hus och är mycket nöjda. Tvåglas kassett med argon och en ruta till i ytterbågen. Lackering, passform/kvalitet samt energi är kanon. Beställning/kontakt och leverans var också jättebra, vi rekommenderar gärna Älvdalsfönster. Vi installerade (nåja snickaren ;) )sommaren 2013. Lycka till med ett bra köp. Hasse Grythyttan. 581862_10151600039358374_464728254_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kul att Google spelade mig ett spratt...där ser det ut som om att du lagt upp tråden 9 juli i år, nu ser jag att den är flera år gammal..

Det finns säkert andra som är intresserade av Älvdalsfönster, så bara bra med svar Himmelsfararen!
Även vi är nöjda så här tre år efter installation, väldigt fin kvalitet och bra kundservice. Vi hade problem med isolerskum som tittade fram i en isolerglasruta, men det åtgärdades inom någon vecka genom att Älvdalsfönster anlitade en lokal glasfirma som kom och bytte glaset.
Har i efterhand sett Älvdalsfönster med bara 1+1- glas och de är otroligt fina, mkt smäckrare än dessa med isolerkasett, men energivärdet blir ju såklart sämre.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.