Jag har vitvaror i aluminium från Siemens och är grymt nöjd både med design och funktion. Med två barn som utsöndrar sekret upptill 105 så är alu´n en gudagåva. Det rostfria tycker jag dock är snyggare men det sätter vi in när ungarna åker moppe och rider häst. Det här med repor är absolut ingen fara, har själv kommit åt ytan med både det ena och det andra(alltifrån förlovningsring till fogsvans!) så det verkar som om det ska mycket till.