Gearhead skrev:
Den som kan komma på något alternativ till olja till låt säga 50% av villa olje priset lär ha sin framtid säkrad?
Är det pellets tillverkarna du tänker på ;)

Benno. skrev:
Där använde man fortfarande kemikalieavfall som "fuel blender" för några år sedan, kanske fortfarande?
I Sverige förekom (-mer?) det att man hällde PCB från transformatorer direkt i lastbilstanken istället för dyr destruktion.
I pannan skall man nog vara försiktig så rökgastemperaturen inte blir för hög eller att det beckar igen i skorstenen. Med bensin får man vara glad om man klarar sig med svedda ögonbryn (tände i pannan i min barndom med en l-i-t-e-n skvätt bensin, som sa BOM). Det är inte bra för grannsämjan att elda med mysko bränslen heller.
Att PCB-oljan hälls i biltanken förekommer fortfarande, jag har påtalat detta för både Teknikens Värld, Aftonbladet och Svenska naturskyddsföreningen utan att väcka något intresse :-/
Att diskutera hur farliga sotpartiklar från dieselbilar är känns rätt löjligt i relation till detta....

Gör man en förestring av frityroljan och därigenom får bort glycerolet så är det säkert ingen fara att använda i bil eller panna.........RME i princip ju.

[quote author=Haagbard link=board=VVS;num=1119247453;start=0#17 date=06/22/05 kl 18:20:29]

Att PCB-oljan hälls i biltanken förekommer fortfarande, jag har påtalat detta för både Teknikens Värld, Aftonbladet och Svenska naturskyddsföreningen utan att väcka något intresse  :-/
Att diskutera hur farliga sotpartiklar från dieselbilar är känns rätt löjligt i relation till detta....
/quote]

Borde inte PCB "förråden" snart vara slut?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.