Här kommer en nybörjarfråga. Håller på att förbereda för vattenburen värme i huset och skall borra hål för rördragningen. Jag har två alternativ att dra rören på:

d1.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

vs.
d2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Funkar det att göra på det senare sättet?
 
Ja det är ju i princip samma sak. Jag antar att du är medveten om att det finns en och tvårörssystem (serie- resp parallellkopplat), och att din bild visar ett tvårörssystem.
 
  • Gilla
bonnier
  • Laddar…
Ja det är tvårörs det ska vara :) Ville bara få verifierat att det var rätt tänkt...är man novis inom området så :rolleyes:
 
Krilleman
Ytterligare ett alternativ för att underlätta rördragning:
 
  • tabort.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bra, ja det är nog nåt sånt det kommer att bli!
 
Bara så att du vet så kan man använda pex slang(rör) till att dra allt dolt i vägg osv fram till där du behöver värmen. Då kan man växla till koppar om man vill eller köra med pex ända fram.. Väldigt smidigt.
 
Har koll på det :) Kommer att dras på kattvindarna och sedan koppar ned till rummen.
 
Tänk på att:
- Dra rören på den varma sidan
- Fixa luftning på högpunkterna.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.