Ska koppla in en minishunt som ska driva golvvärmen i ett badrum och tänkte passa på att även installera en termostat + ställdon. Jag har hittat att LK har ett par alternativ som jag tyvärr tycker är rätt klumpiga och inte i min smak. Dessutom behöver de monteras fristående och passar inte i en exxact-ram som skulle kännas smidigt.

Att jag inte enbart vill styra via shunten är pga att vi kanske vill installera en elpatron för bruk under sommaren när resten av värmeslingan är avstängd. Dessutom att se nuvarande temperatur i badrummet känns som en rolig grej.

Vet ni några alternativ som funkar? Jag har märkt att Schneider och Ebecos termostater enbart fungerar med golvvärme med elslingor. Borde det inte finnas fler alternativ som styr ett ställdon? Eller är det här inget jag behöver?

Ska du ha värme sommar tid, så låt allt vara som nu och sätt in några ventiler för att koppla om driften och en liten VVB 10 liter och en minpump. Ställ termostaten på min så blir det bra. Sätt inte in en minishunt, den kostar bara massa pengar.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
PÅ sommaren behöver man inte golvvärme, det räcker med en badrumsmatta.

hmm låter som jag kanske skippar idén då!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.