9 627 läst ·
2 svar
10k läst
2 svar
Altanräcke stående ribbor...
Skulle vilja bygga ett luftigt räcke med stående ribbor till våran altan. Vi skulle nog helst vilja ha det vitmålat, men funderar på att bygga det i tryckt virke och måla nästa år.
Är det ngn som har byggt ett sådant räcke och har några bilder/beskrivning/skiss att dela med sig av?
//D
Är det ngn som har byggt ett sådant räcke och har några bilder/beskrivning/skiss att dela med sig av?
//D
Om jag hade fått möjlighet att göra om vårt altanräcke hade jag:
1. Skippat det "vedertagna" krysskonceptet, och valt ett stående staket
2. Skippat tryckimpregnerat och istället målat vanligt obehandlat virke, men motiveringen att det det är trist att vänta ett år med ett "halvfärdigt" altanräcke, samt att jag inte tror att det finns särskilt mycket att tjäna på att använda tryckt virke till ett altanräcke
(Vidare hade jag också undvikt att handla virke från Byggmax, det är stor klasskillnad på det virke jag handlat därifrån, och det övriga altanvirket från Onsalavillan Byggvaror, och skillnaden blir mer och mer synlig......)
Grattis till nytillskottet, förresten!
1. Skippat det "vedertagna" krysskonceptet, och valt ett stående staket
2. Skippat tryckimpregnerat och istället målat vanligt obehandlat virke, men motiveringen att det det är trist att vänta ett år med ett "halvfärdigt" altanräcke, samt att jag inte tror att det finns särskilt mycket att tjäna på att använda tryckt virke till ett altanräcke
(Vidare hade jag också undvikt att handla virke från Byggmax, det är stor klasskillnad på det virke jag handlat därifrån, och det övriga altanvirket från Onsalavillan Byggvaror, och skillnaden blir mer och mer synlig......)
Grattis till nytillskottet, förresten!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Materialval för att bygga insynsskydd (helst stående, smala ribbor)?
Altan & Uteplats -
Smakråd - stående ribbor med liggande panel
Altan & Uteplats -
Svartja stående ribbor - nackdelar, materialval mm
Trädgård allmänt -
Stående ribbor till altanräcket
Altan & Uteplats -
Staket med stående ribbor med smala sidan utåt.
Altan & Uteplats