Ska beställa ny altandörr
Hur mäter man höjden?
Ute blir högre inne Se bilder
Eller mäter man bara från dörrhålets övre kant ned till där karmen slutar?
Tacksam för råd!
Hur mäter man höjden?
Ute blir högre inne Se bilder
Eller mäter man bara från dörrhålets övre kant ned till där karmen slutar?
Tacksam för råd!
Ok tack för svar
Bredden är inga problem att mäta dörrhålets bredd, karmbredd etc
Höjden:
Ska man mäta ned till där karmen slutar?
Måttet där karmen slutar dvs där plåtsparklistens överkant är 226
Måttet ned till botten dvs altangolvet är 233
Se bild tagen från utsidan av huset
Bredden är inga problem att mäta dörrhålets bredd, karmbredd etc
Höjden:
Ska man mäta ned till där karmen slutar?
Måttet där karmen slutar dvs där plåtsparklistens överkant är 226
Måttet ned till botten dvs altangolvet är 233
Se bild tagen från utsidan av huset
Jag har en liknande fundering - detalj 1 är karm, 2 tröskel, 4 regel under och 5 är underbleck men detalj 3 är det nått mellanlägg eller en del av tröskeln?
Jag har mätt karmyttermått och med detalj 3 får jag 800x2150 mm.
Jag har mätt karmyttermått och med detalj 3 får jag 800x2150 mm.
Normal utgår man från hålets storlek som karmen står i.
Då du har ett udda höjdmått så får du ta hänsyn till förutsättningarna ute och inne för att bestämma om höjden bör vara M21 eller M22 eller om du behöver special mått i höjd.
Då du har ett udda höjdmått så får du ta hänsyn till förutsättningarna ute och inne för att bestämma om höjden bör vara M21 eller M22 eller om du behöver special mått i höjd.
Klicka här för att svara


