1 588 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Altandörr i PVC direkt på trä ?
Har satt fast och skummat alla fönster nu, altandörren sitter på plast också, men bara fixerad, blev lite ? på den.
Har inte många mm kvar uppe och ner mellan karm och stommen, kanske 4-5mm , den hamnar i rätt nivå med fönstrena o så, men den står just nu rakt på botten av väggelemtet som är en 45x170. Dörrens lilla egna tröskel ligger strax utanför stommen, så med lite utefog där sen kan det inte komma in vatten där. men ska den verkligen bara stå rak på trät så ? Känns som man vill ha nåt under liksom ? eller ?
Har inte många mm kvar uppe och ner mellan karm och stommen, kanske 4-5mm , den hamnar i rätt nivå med fönstrena o så, men den står just nu rakt på botten av väggelemtet som är en 45x170. Dörrens lilla egna tröskel ligger strax utanför stommen, så med lite utefog där sen kan det inte komma in vatten där. men ska den verkligen bara stå rak på trät så ? Känns som man vill ha nåt under liksom ? eller ?
PVC som material har inga behov däremot träpartier på sten ska skyddas.
Om de står direkt i mot varandra så är det vanligt att man lägger lite isolering/drevremsa i mellan.
Bara det inte rinner vatten fel väg så är det inga fel begångna.
I vissa fall viker man in vindskyddet/ångspärr under.
Vad är det du skulle vilja ha under och varför?
Du har bättre koll på omständigheter än jag som svarar i blindo.
Om de står direkt i mot varandra så är det vanligt att man lägger lite isolering/drevremsa i mellan.
Bara det inte rinner vatten fel väg så är det inga fel begångna.
I vissa fall viker man in vindskyddet/ångspärr under.
Vad är det du skulle vilja ha under och varför?
Du har bättre koll på omständigheter än jag som svarar i blindo.
Nja. tänkte mig en plåt under -ut och nervikt. men det kanske blir mer kaka på kaka,1 123abc skrev:PVC som material har inga behov däremot träpartier på sten ska skyddas.
Om de står direkt i mot varandra så är det vanligt att man lägger lite isolering/drevremsa i mellan.
Bara det inte rinner vatten fel väg så är det inga fel begångna.
I vissa fall viker man in vindskyddet/ångspärr under.
Vad är det du skulle vilja ha under och varför?
Du har bättre koll på omständigheter än jag som svarar i blindo.
Ett tröskelbleck bör man använda för att leda bort vatten där det behövs
Om dörren däremot är en skyddad dörrmiljö så kanske det inte behövs.
Tröskelbleck används för att leda bort vatten så det inte rinner in där det inte ska vara.
Om dörren däremot är en skyddad dörrmiljö så kanske det inte behövs.
Tröskelbleck används för att leda bort vatten så det inte rinner in där det inte ska vara.
Klicka här för att svara